جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیعیان مالزی

حوزه/ در عید سعید فطر بود که نخست وزیر مالزی عید را به شیعیان تبریک گفت و از آنها رسما برای شرکت در نماز عید دعوت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چهار سال پیش، پیروان مکتب اهل بیت در مالزی مورد حمله بیرحمانه وهابیت قرار گرفتند که به بسته شدن حوزه علمیه امام رضا علیه السلام و حسینیه وابسته به آن منجر شد و حدود 200 نفر از شیعیان نیز بازداشت و به اتهام های باطل و واهی و ساختگی روانه دادگاه شدند، اما اراده الهی با آنها بود و از تمام تهمت ها تبرئه شدند. پس از آن برادران مؤمن از دولت خواستند که حوزه و حسینیه را به صورت رسمی ثبت کند و به رسمیت بشناسد و پس از پیگیری مؤمنان این اتفاق افتاد و دولت به شیعیان اجازه داد حوزه و حسینیه را به نام امام رضا علیه السلام باز کنند و دیدارهایی نیز میان بزرگان شیعه و مسؤولان دولتی صورت گرفت و بزرگان شیعه، عقاید شیعیان را برای آنها توضیح دادند. در عید سعید فطر بود که نخست وزیر مالزی عید را به شیعیان تبریک گفت و از آنها رسما برای شرکت در نماز عید از سوی پیروان اهل بیت دعوت کرد.

در دهه اول محرم حوزه امام رضا علیه السلام با مجوز پلیس مالزی مراسم عزاداری برگزار کرد و پلیس هم از مراسم و حسینیه محافظت می کرد و البته برخی وهابیون تلاش می کردند مانع برپایی مجلس شوند، اما موفق نشدند. به تازگی نیز برادران مؤمن با همکاری افراد خیّر و مراجع، مؤسسه جدیدی به نام دارالقرآن الکریم تاسیس کرده اند که در آن کلاس های درس و سخنرانی برای سنین مختلف برگزار می شود و کودکان و جوانان و بزرگسالان از این کلاس ها استفاده می کنند و برای بانوان هم کلاس های جداگانه برگزار می شود.

همچنین به تازگی شیعیان مالزی سالن بزرگی به عنوان مصلای امام مهدی علیه السلام برای برپایی نمازهای روزانه و نماز جمعه در نظر گرفته اند و علاوه بر این مراسم عزاداری و شادی اهل بیت علیهم السلام نیز در این مکان برگزار می شود.

در پایان ابراز امیدواری می شود که تمام جهات و جریان های موجود در مالزی، راه و روش همزیستی مسالمت آمیز را در پیش بگیرند و پیروان اهل بیت علیهم السلام نیز تحت قواعد وقوانین دولت مالزی، اجازه فعالیت آزادانه در خصوص شعائر دینی و مذهبی شان را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha