جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

اندیشمند مالزیایی گفت: حوزه علمیه و مراکز حوزوی از جمله مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در بکارگیری و بهره مندی از تکنولوژی سرآمد و پیشتاز بوده است.

پرفسور کریم داگلاس کرو در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارداشت: آنچه از مرکز نور دیدم به همه خواسته هایم رسیدم و تمام نیازهای علمی مرا تامین  کردید.

این محقق و پژوهشگر اصول و ادبیات مذاهب اسلامی با بیان اینکه من انتظار چنین مجموعه ای را در ایران و شهر قم نداشته ام، افزود: خدا را شاکرم که به برکت انقلاب اسلامی حوزه های علمیه و مراکز علمی، پژوهشی اسلامی با به خدمت گرفتن تکنولوژی، چنین پیشرفت کرده اند و این تلاش و سعی عظیم قابل ستایش و قدردانی است.

وی بیان داشت: امروز ندای اسلام به واسطه تلاش حوزه های علمیه و مراکز علمی پژوهشی که در قم وجود دارند به اقصی نقاط این کره خاکی رسیده است و این موفقیت جزء با عنایت خاصه حضرت حق میسّر نمی باشد.

لازم به ذکر است، پرفسور کریم داگلاس کرو، مسوول موسسه ای تحقیقاتی در آی.ای.آی.اس کشور مالزی می باشد.

وی دکتری خود را از موسسه مطالعات اسلامی دانشگاه مک گیل، منترال کانادا و کارشناسی خود را از دانشگاه آمریکایی بیروت اخذ کرده است.

پرفسور داگلاس، محقق و پژوهشگر اصول و ادبیات مذاهب اسلامی می باشد.

تحقیقات وی بر روی عملکرد روحی و روانی دین، هوش و عقلانیت، عناوین اخلاقی و متافیزیکی، تفرقه میان شیعه و سنی و مطالعات صلح آمیز اسلامی می باشد.

از جمله فعالیت های جاری وی می توان به ؛ تحقیقات پیرامون مسائل اخلاقی اتحاد مسلمانان با انجمن های آمریکایی اروپاییها، دیدگاه تمدنی انجمن های آسیایی و اسلامی معاصر و با در گرفتن گرایشات جهانی اشاره کرد.

تکمیل و جمع آوری کتب متعدد، پروتستان ها ی انجیلی آمریکا، تغییرات فرهنگی، بسط و گسترش قوای نظامی، آمدن مسیح، چه زمانی خداوند حکمت و عقل را خلع کرد، رولیت های خلقت عقل در اسلام (لیدن، بریل) و همچنین پروژه چراغ دلنشین ایشان که به موضوع حرفه و تدریس امام جعفرصادق(ع) پرداخته است.

از پرفسور داگلاس کتب زیادی به چاپ رسیده است که می توان به؛ "اسلام، دگرگونی فرهنگی و ظهور فلسفه"، "ایستادن در مقابل یک قبله"، "دیدگاه حقوقی و تعلیمات شرعی مسلمانان شیعه و سنی" و 35 مقاله از جمله "اسلام، تصویر واقعیت نسبت به فلسفه هم زیستی ناکاجیا و کبایاشی" و "اسلام و برهان" اشاره کرد.313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha