پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

پس از تاکیدات ایران در اجلاس "نم" مبنی بر اصلاح ساختار سازمان ملل متحد، وزیر امور خارجه مالزی نیز صریحا این موضوع را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه مستقر در ستاد خبری اجلاس غیر متعهدها، عنیفه امان وزیر امور خارجه مالزی در نشست وزاری این اجلاس گفت: مالزی اعمال فشار بر سازمان ملل متحد برای اصلاحات فراگیر را پیگیری خواهد کرد تا مجمع عمومی این سازمان به عنوان جهت اصلی و تصمیم گیرنده فعال شود.

وی افزود: شورای امنیت باید به گونه ای اصلاح شود که حقایق مربوط به جغرافیای سیاسی قرن 21 از دموکراسی بیشتر برخوردار باشد  و این سازمان راندمان بیشتری در حفظ امنیت و صلح جهانی داشته باشد.

برپایه این گزارش به نقل از خبرگزاری مالزیایی "برناما" وزیر امور خارجه مالزی که در نشست مقدماتی وزرای شانزدهمین اجلاس کشورهای عدم تعهد در تهران سخن می گفت ابراز داشت: ما باید در این نشست با ارائه نظریات و آراء مختلف، به نگرش جامعی درباره مواضع جنبش عدم تعهد برسیم.

وی همچنین از رییس جمهور مصر به خاطر ریاست این نشست در سه سال گذشته تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد که همکاری محکمی با ایران به عنوان رییس نشست در دوره کنونی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha