پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 344697
۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
مرکز تخصصی آخوند خرسانی

حوزه / مرکز تخصصی آخوند خراسانی(ره) مشهد، در رشته های تخصصی تفسیر و علوم قرآن، فقه مقارن، کلام مقارن، فلسفه و کلام اسلامی و علوم و معارف حدیث، طلبه می پذیرد.

مدیر مرکز تخصصی آخوند خراسانی(ره)، در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری «حوزه»، گفت: این مرکز تخصصی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بوده و در راستای اهداف و سیاست های خود اقدام به تربیت نیروهای متخصص نموده  است.

سید محمد تقی شوشتری، افزود: در همین راستا پذیرش جدید این مرکز تخصصی برای سال تحصیلی جدید در  پنج رشته تخصصی «تفسیر و علوم قرآن»، «علوم و معارف حدیث»، «فقه مقارن»، «کلام مقارن» و «فلسفه و کلام اسلامی» آغازشده است.

وی اضافه کرد: از میان رشته های موجود در  دو رشته کلام مقارن و فلسفه و کلام اسلامی برای اولین بار است که اقدام به پذیرش دانش پژوه می شود.

مدیر مرکز تخصصی آخوند خراسانی(ره)، با بیان این مطلب که این مرکز صرفا برای سطح سه و از میان طلاب پذیرش می نماید، گفت: اتمام سطح دو از جمله شرایط مهم  این پذیرش است.

وی با بیان اینکه آزمون  پذیرش این مرکز ،10 اردیبهشت سال  94 برگزار می شود، اذعان داشت: طلاب علاقه مند تا 15 اسفندماه سال جاری فرصت دارند که از طریق سایت شبکه معالم به آدرس http://maalem.ir/ ثبت نام نمایند.

شوشتری، گفت: طلاب پس از کسب امتیازات لازم در آزمون، مصاحبه علمی می شوند و افرادی که امتیازات آن ها به حد نصاب لازم برسد برای ترم مهر سال تحصیلی 94-95 مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: امسال پذیرش این مرکز گسترده تر شده و علاوه بر پذیرش طلاب حوزه علمیه خراسان، از طلاب سراسر کشور نیز ثبت نام به عمل می آید.

مدیر مرکز تخصصی آخوند خراسانی(ره) ،گریزی هم به امتیازات تحصیل در این مرکز زد و بیان داشت: ارائه تسهیلات کمک تحصیلی ، پرداخت شهریه، بهره مندی از اساتید توانمند، امکانات نوین روز ، کتابخانه تخصصی و ارائه خوابگاه اقامتی از جمله بخشی از امکانات این مرکز است.

انتهای پیام 313/18

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آشنا IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    ای کاش شهرت اخوند هم که اصول فقه است در ای مرکز تدریس می شد یا حداقل اسم این مرکز را چیز دیگر می گذاشتند.
  • سیدادریس موسوی داغی IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    سلام علیکم