پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 345275
۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
89

حوزه/ طی مراسمی کتاب "مبانی دینی اقتصاد مقاومتی" به قلم آیت الله نعیم آبادی، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در فرهنگسرای شفق تهران رونمایی شد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از تهران، این مراسم با حضور آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس و نویسنده کتاب، حجت الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، فرهاد رهبر و حسن سبحانی استادان دانشگاه در فرهنگسرای شفق برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حریری، رئیس فرهنگسرای شفق گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است، بر آن شدیم تا با دعوت از فرهیختگان و اندیشمندان صاحب نظر، ضمن برپایی یک گردهمایی علمی و فرهنگی از یک اثر فاخر فرهنگی که در سال جاری به زینت طبع آراسته شده، رونمایی کنیم.

حریری، با اشاره به این که امیدواریم این همایش سعی مقبولی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و انجام وظیفه ای در قبال اقتصاد کشور باشد بیان کرد: عصاره اقتصاد مقاومتی حفظ روند رشد اقتصاد به همراه کاهش آسیب پذیری در برابر شوک های خارج از آن است و پیاده سازی آن الزامات کوتاه مدت و بلند مدتی دارد.

وی افزود: از الزامات کوتاه مدت اقتصاد مقاومتی می توان از حمایت تولید ملی و مدیریت مصرف یاد کرد. هم چنین حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و تببین پشتوانه های نظری و عملی آن از منظر دینی و اقتصادی از الزامات اساسی و بلند مدت آن به شمار می روند.

رئیس فرهنگسرای شفق با اشاره به تمثیل معروف رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه فرهنگ دینی ما که «فرهنگ به معنای هوایی است که ما تنفس می کنیم»، گفت: این تعریف به خوبی نشان دهند جایگاه مهم اندیشه دینی ما در تمامی امور به خصوص موضوع حیاتی اقتصاد مقاومتی است.

حریری در پایان تلاش آیت الله نعیم آبادی را حرکتی در جهت تحقق بخشی به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: امیدواریم خداوند متعال با عنایت به کار کوچکی که فرهنگسرای شفق در رونمایی از این اثر فاخر صورت می گیرد، ما را در اجر آن سهیم فرماید و از همین جا ثواب آن را به روح بلند امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی تقدیم می کنیم.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha