دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
آیت الله نعیم آبادی

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مباحث و مفاهیم دستگاه تنفسی جامعه است و تا این مفاهیم اصلاح نشود اقتصاد مقاومتی معنی پیدا نمی کند.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله نعیم آبادی، پیش از ظهر امروز در  مراسم رونمایی از کتاب "مبانی دینی اقتصاد مقاومتی"، در فرهنگسرای شفق تهران ،گفت: مفاهیم دینی، دستگاه تنفسی جامعه است و تا این مفاهیم اصلاح نشود اقتصاد مقاومتی معنی پیدا نمی کند.

نویسنده کتاب «مبانی دینی اقتصاد مقاومتی»، با اشاره به اینکه ما در باب احسان می گوییم مسلمان باید کارش را خوب انجام دهد و قرآن در این باره می فرماید؛ رفتار انسان باید محسنانه باشد وگرنه گداپرور است، عنوان کرد: اگر فرهنگ احسان در جامعه ما درست شکل بگیرد ما با وجود کمبود آب قطعی نخواهیم داشت و همچنین در مورد دیگر منابع خداوند در قرآن می فرماید؛ کسی نمی تواند نعمت ها را شکر کند مگر آنکه آن نعمت را بشناسد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه تا مفاهیم اساسی شکر و احسان را نشناسیم نمی توانیم از دیگر مفاهیم جانبی آن بهره ببریم، تصریح کرد: شکر سه مرحله دارد، شکر زبانی، شکر قلبی و شکر عملی؛ پیشرفت صنعتی و پیشرفت اقتصادی در شکر عملی است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به این که جهان امروز، جهان علت و معلول است و ما باید نگاهمان را نسبت به دنیا تغییر دهیم، گفت:قرآن کریم از ثروت تعبیر به خیر می کند و ما از ثروت ها و منابع طبیعی کشورمان باید استفاده بهینه کنیم. کشوری که منابع داخلی و طبیعی که خودش دارد را وارد می کند چگونه می تواند استقلال داشته باشد و ما باید چهره زشت واردات و گرفتن را در جامعه ترسیم کنیم، حماسه سیاسی شکل نمی گیرد مگر آنکه اشتغال و استقلال دست خودمان باشد.

گفتنی است، آیت الله نعیم آبادی تاکنون 35 کتاب و پژوهش ریشه دار در حوزه مفاهیم اجتماعی دین اسلام منتشر ساخته که بازخوانی تعالیم تربیتی اسلام و بررسی آن ها برای مطابقت با شرایط روز جامعه از ویژگی های آثار اوست.

آیت الله نعیم آبادی در سال 1323 در خانواده ای روحانی در شهرستان دامغان پا به عرصه وجود گذارد. از اوان کودکی با علم آموزی در مکتب خانه و سپس با ورود به تهران و تحصیل در آموزش و پرورش گام به وادی معرفت نهاد و با حضور در حوزه پر برکت علمیه قم آن را به کمال رساند.

وی دروس حوزوی را نزد اساتید بزرگ حوزه هم چون: مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی و مرحوم آیت الله العظمی شیخ مرتضی حائری و مرحوم آیت الله العظمی محقق داماد و شهید دکتر مفتح فرا گرفت.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha