پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علاسوند اندونزی

حوزه/ نشست علمی "زن، وحدت و نگاه به آینده" با حضور دکتر علاسوند از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ایران، در کشور اندونزی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، نشست علمی "زن، وحدت و نگاه به آینده" روز چهارشنبه 19 فروردین در دانشگاه علاء الدین ماکاسار، توسط رایزنی فرهنگی ایران در جاکارتا و با همکاری این دانشگاه ، با حضور دکتر فریبا علاسوند عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زن حوزه های علمیه خواهران، رئیس دانشگاه، معاون دانشگاه، و رئیس بانوان مسلمان استان سولاویسی جنوبی، برگزار گردید.

این نشست علمی با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط یکی دانشجویان این دانشگاه آغاز گردید. سپس خانم آمره قاسم، سرکارخانم دکتر علاسوند را که به عنوان مقاله دهنده به این دانشگاه دعوت شده بود به شرکت کنندگان معرفی کرد و گفت : ایران تنها کشور اسلامی است که در همه زمینه های پیشرفت کرده است، مخصوصا در مباحث زنان.

او گفت: هدف از برگزاری این نشست علمی، رفع سوء تفاهم و ایجاد همکاری و تعاون بین ایران و اندوزی می باشد.

سپس رئیس دانشگاه طی سخنانی اظهار داشت: زن، بخش جدا ناپذیر جامعه می باشد. در واقع این زنان هستند که کیفیت یک جامعه را نشان می دهند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که زنان در جامعه سنتی با آن مواجه بودند نداشتن فرصت برای یادگیری علم بود. ما باید به زنان فرصت بدهیم تا از ظرفیت های خودشان استفاده کنند.

رئیس دانشگاه در توضیح در باره آیه قرآن که می فرماید «الرجال قوامون علی النساء ...» گفت: شخصیت مرد روحیه رهبری دارد، مرد یک حامی و متکی است و زن روحیه لطافت و لین دارد..اما گاهی زن هم روحیه مردانگی نشان می دهد.

رئیس دانشگاه علاء الدین ماکاسار در پایان سخنان خود اظهار داشت: امیدوارم که زن نقش خود را در وحدت امت و آینده نگری به خوبی ایفا کند.

* سخنرانی نماینده حوزه های علمیه خواهران ایران

سپس خانم علاسوند، به ارائه مقاله در خصوص سبک زندگی اسلامی با نگاهی به اصول حاکم بر زندگی زندگی زنان و تبیین پیشرفت های زنان ایرانی در علوم دینی و قرآنی پرداخت.

وی به سه اصل: قناعت، پرهیز از مسیر لهوی در زندگی و باور داشت نظام حق و باطل اشاره کرد و سپس به تبیین هر یک از این اصول و آثار روانشناختی آن و پیامد های نادیده انگاری این اصول پرداخت.

علاسوند با اشاره به جایگاه زن در خانه و خانواده، نقش همسری و مادری را از اولویت های مهم زندگی زنان برشمرد.

وی با توجه به پیشرفت های خواهران تصریح کرد: هم اکنون در حوزه علمیه جامعة الزهرا 13200 نفر مشغول تحصیل می باشند و در سراسر کشور 50000 طلبه زن مشغول به تحصیل می باشند. همچنان که بخش زیادی از 4000 موسسه قرآنی در ایران، توسط بانوان تأسیس و یا اداره می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha