جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ غرب می خواهد تمدن لذت گرایی خود را بر جوامع اسلامی تحمیل کند، چرا که می بیند تمدن اصیل اسلامی، با تمدن کثیف غربی سازگاری ندارد، از همین رو سیل تهاجم خود را به سوی انقلاب اسلامی روانه ساخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، امروز در همایش سبک زندگی از دیدگاه مقام معظم رهبری، در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که "ما از تمدن غرب طلبکاریم" ، گفت: ما می خواهیم از شبکه های اجتماعی چون ماهواره ها استفاده صحیح کنیم، اما غربی ها فضای رسانه ای را به گونه ای به ما عرضه می کنند که خواه ناخواه در برابر تصاویر و صداهایی قرار می گیریم که از انتخاب ما خارج است و در واقع به ما تحمیل می شود.

عضو خبرگان رهبری افزود: ما در خیال خود چنین می پنداریم که وقتی برای خرید به بازار مراجعه می کنیم آزادانه انتخاب می کنیم، اما نه این درست نیست، چرا که قبل از انتخاب تحت تاثیر خیل عظیمی از تبلیغات قرار می گیریم که همگی در انتخاب ما تاثیر می گذارند.

وی افزود: اگر چه  همه ما معتقدیم که انسان آزاد آفریده شده است و به لحاظ تکوین در خلقت چنین اختیاری به او داده شده است، اما امروز به گونه ای است که نهادهای اجتماعی اختیار و آزادی انسان را محدود می کنند.

رئیس دانشگاه قم با بیان این که انقلاب اسلامی سر ستیز با دنیا ندارد و اسلام دین صلح و دوستی است، ادامه داد: غرب می خواهد تمدن لذت گرایی خود را بر جوامع اسلامی تحمیل کند، چرا که می بیند تمدن اصیل اسلامی، با تمدن کثیف غربی سازگاری ندارد، از همین رو سیل تهاجم خود را به سوی انقلاب اسلامی روانه ساخته است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با تاکید بر این که مقاومت و ایستادگی تنها راه مبارزه با تهاجمات گسترده غرب است، تصریح کرد: ما باید به شبکه های اجتماعی ورود کنیم و مسائل و ارزش های خود را مطرح کرده و به تبادل نظر بپردازیم، معضلات را از نزدیک لمس کنیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم، چرا که اگر میدان را خالی کنیم، سرعت این سیل عظیم تهاجم فرهنگی بیشتر خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: انقلاب اسلامی می خواهد دنیا، دنیای سالمی باشد، ولی دنیاپرستان غربی مانع از این کار می شوند، چون با منافع آن ها در تضاد است.

وی افزود: همان طور که می بینیم شیوه غذا خوردن، پوشش و اکثر فعالیت های روزمره ما تحت تاثیر سیل تهاجمات فرهنگی قرار گرفته، بنابراین تنها راه، مقاومت و ایستادگی در برابر این تهاجم است تا بتوانیم هویت و ارزش های ناب اسلامی و انقلابی خود را حفظ کنیم .

رئیس دانشگاه قم اضافه کرد:  انتخاب و اختیار ما روز به روز توسط دشمن تهدید می شود و برای مقابله با این فشارها باید مطالعه خود را بیشتر کرده و کتاب هایی چون مفاتیح الحیات آیت الله العظمی جوادی آملی و همچنین خطبه متقین نهج البلاغه و رساله حقوق امام سجاد(ع) که گنج هایی نهفته در جامعه امروز هستند، را مطالعه کرده و بینش خود را در مقابل دشمنان تقویت کنیم.

*روز بدون موبایل

وی در پایان گفت: لازم است همانند روز هوای پاک، روزی را در سال تعیین کنیم که موبایل های خود را خاموش کنیم و حداقل یک روز را بدون دغدغه در کنار خانواده خود به صحبت و بحث بپردازیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha