یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ کسانی که در صدد تخریب ارزش های دفاع مقدس و روحیه شهادت طلبی هستند و بسیجیان و رزمندگان اسلام را مورد تمسخر قرار می دهند، سخت در اشتباه اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، در مراسم تجلیل از خادمین راهیان نور استان آذربایجان شرقی که ظهر امروز با حضور مسئولین کشوری و استانی، ائمه جمعه استان، علما و روحانیون، در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: یادآوری دوران دفاع مقدس، یادآوری ارزش های اسلامی و قرآنی است.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که می فرماید: « ...الْجِهَادَ عِزّاً لِلْإِسْلَام‏ /خداوند جهاد را به خاطر عزت اسلام واجب کرد.»، افزود: اگر جهاد و روحیه شهادت طلبی نبود و مسلمانان در برابر متجاوزین و کفار از خود دفاع نمی کردند ، قطعا از اسلام و ارزش های دینی خبری نبود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: دفاع مقدس ما نسبت به جنگ هایی که در تاریخ اسلام، بلکه در جهان اتفاق افتاده ، بسیار طولانی بوده و از امتیازات ویژه ای برخوردار بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: دفاع مقدس با الهام از آموزه های اسلامی به پیش می رفت و رمز تمامی عملیات ها به نام ائمه معصومین(ع) عطرآگین می گردید.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: بزرگان نظام از جمله آیت الله مشکینی و اشرفی اصفهانی، هنگام عملیات ها در صحنه بوده و دعای توسل راه می انداختند، در مقابل، بساط مشروبات و ابتذالات فرهنگی در جبهه دشمن بود.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: سنگر های رزمندگان ما مجهز به قرآن و سجاده و مفاتیح بود، اما سنگرهای دشمن پر از بطری های مشروبات الکی بود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: در دویست سال گذشته هر وقت جنگی در این کشور اتفاق می افتاد قسمتی از خاک ما را اشغال می کردند اما به فضل پروردگار حتی یک وجب از خاک ما اشغال نشد و این دفاع مقدس یکی از افتخارات بزرگ نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس  هرگز نباید فراموش شود، اظهار کرد: نوشتن کتاب و خاطرات رزمندگان اسلام یک راه برای عبرت نسل های بعدی این مرز و بوم است، همان طور که کتاب های دا، خاک های نرم کوشک و لشگر خوبان بیش از 80 بار  به چاپ رسیده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ابراز کرد: اگر خاطرات جنگ تبدیل به فیلم و سریال شود و به صورت جالب و جذاب ساخته شود، قطعا تاثیر بی نظیری برای جامعه خواهد داشت. بهتر است فیلم ها به جای اینکه در استخدام لهو و لعب باشد در استخدام دفاع مقدس قرار بگیرند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به این که برنامه های فرهنگی هر چه قدر هم هزینه بر باشد، باز  هم از ارزش ویژه ای برخوردار است، ابراز داشت: راهیان نور واقعا نور است و در مقابله با ابتذالات غربی بسیار موثر است و از بهترین کار ها برای اشاعه فرهنگ دفاع مقدس می باشد، چرا که دیدن مناطق عملیاتی، بسیار تاثیرگذارتر از شنیدن این نام هاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد:  کسانی که در صدد تخریب ارزش های دفاع مقدس و روحیه شهادت طلبی هستند و بسیجیان و رزمندگان اسلام را مورد تمسخر قرار می دهند، سخت در اشتباه اند.

وی با تاکید بر صرف بودجه های فرهنگی در مسیر تحقق ارزش های اسلامی و انقلابی، خاطر نشان کرد: مسئولین باید نسبت به هزینه کردن بودجه در امور مختلف توجه داشته باشند

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر لزوم حفظ ارزش های دفاع مقدس، عنوان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ما هنوز یک هزارم آنچه که باید در قبال دفاع مقدس انجام می دادیم را انجام نداده ایم.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم، از دست اندر کاران برگزاری اردوهای راهیان نور تجلیل گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha