جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام صدیقی

حوزه / امروز دشمنان علیه جامعه اسلامی و نخبگان ما برنامه‌ریزی کرده اند و می خواهند جامعه علمی و دانشگاهی ما را با معطوف کردن به مطالب سطحی، فرعی و پوچ از هدف اصلی‌شان که آماده سازی معرفت بشریت جهت ظهور امام زمان(عج) است باز دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، عصر امروز در مراسم تجلیل از طلاب برتر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ازگل،  با تاکید بر استفاده طلاب از همه امکانات موجود گفت: در شرایط کنونی که حجم وسیعی از تلاش دشمنان در جهت تضعیف اسلام استفاده می‌شود، ما نتوانسته ایم به وظایف خود آن طور که باید عمل نماییم لذا شرمنده اهل بیت(ع) هستیم.

وی افزود: خداوند متعال ما را جهت مجاهده به این دنیا آورده و این عالم همچون بازاری بوده که کالاهای آن ره توشه آخرت ماست؛ چرا که خداوند متعال در قرآن کریم ما را به جهاد تمام عیار و مبارزه با نفس دعوت کرده است.

وی با تاکید بر این که مهمترین جهاد، جهاد اکبر می‌باشد اظهار داشت: طلاب حوزه‌های علمیه باید به تمام معنا قیام نمایند، الان وقت آسایش و آرامش نیست؛ چرا که دشمن جهت مقابله با اسلام با تمام امکانات به میدان آمده است و برای ما جایز نیست در این برهه زمانی آرام بنشینیم.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: یکی از راه‌هایی که دشمن علیه جامعه اسلامی و دانشگاهی ما در پیش گرفته از راه علم و دانش است و به طور کاملا حساب شده‌ای علیه جامعه اسلامی و نخبگان ما برنامه‌ریزی کرده اند و می خواهند جامعه علمی و دانشگاهی ما را با معطوف کردن به مطالب سطحی، فرعی و پوچ از هدف اصلی‌شان که آماده سازی معرف بشریت جهت ظهور امام زمان(عج) است باز دارند.

وی با بیان اینکه حیات حوزه های علمیه به دو امر معنویت و تقوا و مجهز بودن به علم و دانش قوام می یابد، ادامه داد: ما با داشتن این دو مؤلفه باید به دنیا اعلان کنیم که حرف جدیدی برای گفتن داریم؛ چرا که جامعه حوزوی ما با داشتن علمای اندیشمند و وارسته و با اتکا به پتانسیل های معنوی و ذخایر اعتقادی  ، می تواند  برنامه‌ریزی بسیار دقیق علمی و معنوی را برای هدایت بشریت ارائه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان ضمن تقدیر از رهنمودهای مقام معظم رهبری نسبت به حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: معظم‌له با نهایت متانت و نورانیت، کشتی هدایتی برای طلاب حوزه‌های علمیه می‌باشند و طلاب حوزه علمیه با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری همواره بر این بوده‌اند که با محوریت توحید و معنویت در راستای شکوفایی علمی قدم بردارند و اصل در فعالیت‌های علمی این حوزه پژوهش محوری است و سعی کرده‌ایم جهت تحقق این اهداف از اساتید بسیار موفق و مسلط به مطالب بهره‌مند شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha