جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پرنده گان

حوزه/ یکی از اقسام پرندگان، گنجشک ها هستند که در مناطق مختلفی زندگی می کنند.

سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، گونه های مختلف گنجشک های حلال گوشت را معرفی می کند.

گنجشک برفيگنجشک های حلال گوشت+ پرندگان حلال گوشتـ + خبرگزاری حوزه

اندازه: 5/17 سانتي متر

مشخصات:

نر و ماده هم شکل هستند. پرنده اي است کوهستاني و تا اندازه ای درشت از خانواده گنجشک، با منقاري مخروطي شکل که بر خلاف گونه هاي ديگر گنجشک ها بر روي زمين راه مي رود و دانه مي چيند؛ در صورتي که ساير گنجشک ها با جفت پا و جهشي جابجا مي شوند.

گنجشک کوهيگنجشک های حلال گوشت+ پرندگان حلال گوشتـ + خبرگزاری حوزه

اندازه: 15 سانتي‌ متر

مشخصات:

نر و ماده هم شکل هستند؛ پرنده اي است کوچک از خانواده گنجشک، با منقاري مخروطي شکل که اغلب با جفت پا و به صورت جهشي روي زمين جابجا مي شود و دانه مي چيند اين پرنده ساکن شمال غربي آفريقا و سراسر جنوب اروپا است و نژاد آسيائي آن مهاجرت هايي به طرف جنوب دارد و زمستان ها از ارتفاعات به سمت پائين تغيير مکان مي دهد.

گنجشک گلو زردگنجشک های حلال گوشت+ پرندگان حلال گوشتـ + خبرگزاری حوزه

اندازه: 5/12 سانتي متر

مشخصات:

نر و ماده هم شکل هستند؛ پرنده اي است کوچک از خانواده گنجشک، با منقاري ظريف تر از منقار ديگر گونه هاي خانواده گنجشک که به وسيله لکه زرد زير گلو قابل تشخيص مي باشد و اغلب با جفت پا و به صورت جهشي روي زمين جابجا شده و دانه مي چيند. تارک، گونه ها، سطح پشتي، دم گاه و دمش به رنگ قهوه اي مايل به خاکستري است.

گنجشک خاکيگنجشک های حلال گوشت+ پرندگان حلال گوشتـ + خبرگزاری حوزه

اندازه: 14 سانتي متر

مشخصات:

نر و ماده هم شکل هستند. پرنده اي است کوچک از خانواده گنجشک با منقاري کلفت و مخروطي شکل که اغلب با جفت پا و به صورت جهشي روي زمين جابجا مي شود و دانه مي چيند. اين گونه تنها عضو از جنس (Carpospiza) است که در خاورميانه و آسياي مرکزي يافت مي شود.

گنجشک بیابانی(کويري)گنجشک های حلال گوشت+ پرندگان حلال گوشتـ + خبرگزاری حوزه

اندازه: 13 سانتي متر

مشخصات:

نر و ماده غير هم شکل هستند. پرنده اي است کوچک از خانواده گنجشک با منقاري کلفت و مخروطي شکل که مانند گونه هاي ديگر اين خانواده با جفت پا و به صورت جهشي روي زمين جابجا مي شود و دانه مي چيند. اين پرنده در بخش هايي از مناطق خشک جنوب صحراي بزرگ آفريقا و بيابان هاي آسياي مرکزي و جنوبي يافت مي شود.

گنجشک رودخانه ايگنجشک های حلال گوشت+ پرندگان حلال گوشتـ + خبرگزاری حوزه

اندازه: 5/12 سانتي متر

مشخصات:

نر و ماده متفاوت هستند. پرنده اي است کوچک از خانواده گنجشک با منقاري مخروطي شکل که اغلب با جفت پا و به صورت جهشي روي زمين جابجا مي شود و دانه مي چيند. پراکندگي اين گونه و توزيع آن در بخش هايي از اُردن و اطراف درياي مرده (بحر الميت) دليل نامگذاريش به گنجشک درياي مرده (Dead Sea Sparrow) مي باشد.

گنجشک درختيگنجشک های حلال گوشت+ پرندگان حلال گوشتـ + خبرگزاری حوزه

اندازه: 5/13 سانتي ‌متر

مشخصات:

نر و ماده هم شکل هستند. پرنده اي است کوچک از خانواده گنجشک با منقاري مخروطي شکل که اغلب با جفت پا و به صورت جهشي روي زمين جابجا مي شود و دانه مي چيند. بیشتر بر روي درختان و سوراخ ديوارها و شکاف ساختمان ها و پرچين ها لانه مي سازد؛ از نظر شکل ظاهري و رفتار شبيه گنجشک معمولي مي باشد.

گنجشک بلوچيگنجشک های حلال گوشت+ پرندگان حلال گوشتـ + خبرگزاری حوزه

اندازه: 5/12 سانتي متر

مشخصات:

نر وماده متفاوت هستند. پرنده اي است کوچک از خانواده گنجشک با منقاري کلفت و مخروطي شکل که اغلب با جفت پا و به صورت جهشي روي زمين جابجا مي شود و دانه مي چيند. اين گونه توزيع محدودي در اطراف دره سند پاکستان و قسمت هاي جنوبي شاخه هاي رود سند در منطقه پنجاب دارد.

گنجشک تاغيگنجشک های حلال گوشت+ پرندگان حلال گوشتـ + خبرگزاری حوزه

اندازه: 15 سانتي متر

مشخصات:

نر و ماده غير هم شکل هستند. پرنده اي است کوچک از خانواده گنجشک با منقاري کلفت و مخروطي شکل که مانند گونه هاي ديگر اين خانواده با جفت پا و به صورت جهشي روي زمين جابجا مي شود و دانه مي چيند. در بخش هايي از مناطق نيمه خشک آسياي مرکزي يافت مي شود. گنجشک تاغي، اندکي بزرگ تر از ساير گنجشک ها به نظر مي رسد.

گنجشک سينه سياهگنجشک های حلال گوشت+ پرندگان حلال گوشتـ + خبرگزاری حوزه

اندازه: 5/14 سانتي ‌متر

مشخصات:

نر و ماده غير هم شکل هستند. پرنده اي است کوچک از خانواده گنجشک با منقاري کلفت و مخروطي شکل که اغلب با جفت پا و به صورت جهشي روي زمين جابجا مي شود و دانه مي چيند. بیشتر دور از محل سکونت انسان ها و بر روي بوته زارها و درخت هاي کنار جاده ها و جنگل ها لانه مي سازد.

گنجشک خانگیگنجشک های حلال گوشت+ پرندگان حلال گوشتـ + خبرگزاری حوزه

اندازه: 14/5 سانتي‌ متر

مشخصات:

نر و ماده غير هم شکل هستند. پرنده اي است کوچک و آشنا از خانواده گنجشک با منقاري کلفت و مخروطي شکل که اغلب با جفت پا و به صورت جهشي روي زمين جابجا مي شود و دانه مي چيند. بیشتر نزديک محل سکونت انسان ها و بر روي درختان و يا سوراخ ديوارها و شکاف ساختمان ها و پرچين ها لانه مي سازد.

منبع: مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عباس IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 0
    حالا با این اطلاع رسانی که کردید حکم دادید خوردن این پرندگان کمیاب حلاله ؟ خلق الله بخورنشون؟ متن تخصصی پرنده شناسی و پرنده نگری رو از کجا کپی کردی؟ نکنه پرنده نگر هم هستید و البته پرنده خوار!