جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: بهترین درمانگر در این فضا قرآن و عترت بوده و بهترین مبلغ کسی است که از این دو بال نهایت استفاده را ببرد، زمانی این بیانات نورانی در دیگران اثر گزرا است، که خود ابتدا عامل باشید و قلب شما تجلی گاه انوار الهی باشد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز  در دیدار دانش آموختگان جامعه المصطفی(ص) که درسالن اجتماعات مؤسسه بین المللی  علوم وحیانی اسراء برگزار شد، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه به روایتی از امام سوم شیعیان که فرموده«خداوند انسان های با همت، با اراده را دوست دارد، اشاره کردند و گفتند: خداوند استعدادی در هرکدام از شما قرار داده سعی کنید از این فرصت و نعمت بهترین استفاده را ببرید.

 حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند: اگر کسی از شما دارای استعداد برتر باشد، خود را وقف حوزه و خدمت به حوزه و دنیای اسلام نکند و خود را در مکانها و مسئولیت های دیگر مانند امام جمعه و مدیرشدن مشغول کند فردای قیامت مسئول بوده و باید پاسخ گوی این نعمتی که خدا با او عنایت کرده باشد.

 ایشان اظهارداشتند: قرآن و عترت مهمترین عنصر در بین مسلمانان بوده،  هر کسی به این دو بال وابسته بود گرفتار نشد و از نجات یافته گان بود و هرکسی به غیر این دو توسل کرد گرفتار شد.

 این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: این دو بال، دو حقیقتی هستند که برای ابد ثابت و ماندگار اند و لازم است انسانها برای ماندگاری خود به این دو امر وابسته باشد، همچنین علمی که از این دو گرفته شده، قابل پذیرش برای همگان بوده چون کسی نیست  محتوای آن را انکار کند.

کارهای پژوهشی ماندگار است

 حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: آنچه ماندگار است کارهای علمی و پژوهشی و تدریس در حوزه و برگزاری کرسی های درس است. بنابراین شما دانش آموختگان سعی کنید استعداد خود را در تولید علم و دانش افزایی و تدریس و تبلیغ آموزه های دین و خدمت به حوزه  بکار گیرید.

 این مفسر قرآن ادامه دادند: اگر خود را در کارهای علمی و تدریس در حوزه و دانشگاه بکار نگیرد در دوران باز نشستگی دچار افسردگی خواهید شد.

 این مرجع تقلید با بیان اینکه  اگر انسان  انس با دانش و علم داشته باشد همیشه شاداب و  زنده است، ابراز داشتند: تفکر، تحلیل و علم، انسان را از افسردگی بیرون می آورد.

 معظم له خاطر نشان ساختند: قرآن خطاب به انسانها فرموده هر آنچه را که سایر انبیاء مانند حضرت آدم و نوح برای مردم خود بیان کردند، همان پیام، دستورات دینی و بیانات برای سایر انسانها و اقوام  دیگر تغییری نکرده، ولی آنچه همه باید بدانند این است که دین یک اصلی ثابت بوده و تثنیه بردار نیست.

 ایشان ادامه دادند: نظام الهی، فطرت انسانها و ارتباط بین انسان و جهان هم سه اصل ثابت می باشند و این سه اصل ارتباط مستقیم با دین دارند. بنابراین این اصول سه گانه اصل تغییر ناپذیر و دین هم اصلی تغییر ناپذیر و در ارتباط با یکدیگر است.

این مفسر  قرآن افزودند: آنچه مردم باید بدانند این است که اولا دین امری ثابت است، ثانیا  تمام فضای موجود حقیقی است، چون هر جا فکر و اندیشه باشد، آن فضا حقیقی است و الان هم این گونه است.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: تبلیغات مبلغان در این فضا باید طوری باشد که جوانان گرفتار آلودگی نباشند و اگر هم گرفتار شدند، بتوانیم با آموزه های قرآنی درمان گر باشیم.

 معظم له اظهار داشتند: باید آسمان شناس و زمین شناس باشیم، تا بدانیم در کدام طرف آسیب و آلودگی وارد می شود، آن را درمان کنیم.

علما مرزداران فکری و عقیدتی در جامع اند

 ایشان خاطر نشان ساختند: علما مرزداران فکری و عقیدتی در جامع اند. شما مبلغانی که در خارج مرزها و در کشور های خود حضور دارید و پیام رسان قرآن وعترت هستید،  مرزداران اسلام در برابر جبهه نفاق و کفر می باشید.

این مرجع تقلید ابرار داشتند: امروز در جهان، مرزهای فکر و عقیدتی با شما مبلغان است و برای تأثیر گذرای بهتر لازم است با قرآن و عترت در ارتباط کامل باشید و همه مکانها را فضای حقیقی بدانید چون حتی در فضای سایبری هم فکر و اندیشه است و هر جا که فکر و اندیشه باشد فضا حقیقی است.

بهترین درمانگر در این فضا قرآن و عترت است

 این مفسر قرآن ادامه دادند: بهترین درمانگر در این فضا قرآن و عترت بوده و بهترین مبلغ کسی است که از این دو بال نهایت استفاده را ببرد و زمانی این بیانات نورانی در دیگران اثر گذرا است، که خود ابتدا عامل باشید و قلب شما تجلی گاه انوار الهی باشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: خدا قلوب همه انسانها  را آماده پذیرش بیانات نورای برگرفته شده از قرآن کرده، و فطرت همه را پاک قرار داده، مهم این است که قلب شما برای  گفتن این بیانات، پاک و مطهر باشد.

 این مرجع تقلید افزودند: با کتاب و مقاله نمی شود مردم را به راه درست برگرداند  و امروز با کتاب و سخنرانی نمی شود تبلیغ کرد. بلکه بهترین تبلیغ رفتار و کردار و اعمال شما است.

 ایشان ابراز داشتند: باید مبلغ دینی از روح و باطن پاک برخوردار باشد همچنانکه در گذشته بزرگان دین این چینن بودند. با سخنرانی و کتاب نوشتن تبلیغ نمی کردند.

 معظم افزودند:هر کس لیاقت انذار مردم را ندارد؛ خدا به هر کسی این لیاقت را نداده بلکه به قلب های پاک و روح آمیخته با نورانیت این لیاقت را عنایت کرده. پس بکوشید پاک باشید و پاک باقی بمانید. پیامبرخاتم(ص) در موقع موعظه این گونه بودند صورت های او از ترس پیام الهی سرخ می شد و در مردم هم تأثیر می گذاشت.

 حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: اگر کسی می خواهد تبلیغ دین کند باید با قلبی مشتمل بر اخلاص، نیت پاک و طهارت روح حرکت کند نه برای رسیدن اموال و آب و نان.

انتهای پیام //  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha