یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/: امروز در مقابل اسلام، دشمنی ایستاده که جنگ‌های نیابتی به راه می‌اندازد و کشور اسلامی را علیه کشور دیگر می شوراند و عربستانی که خود را خادم الحرمین می داند؛ جنگ نیابتی علیه کشور مسلمان دیگر به نام یمن به راه انداخته و دست به برادر کشی و کودک کشی می زند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی، امروز در دیدار با جمعی از مسئولین شهرستان آمل که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با بیان اینکه خدمت به جمهوری اسلامی ایران از بالاترین و مقدس ترین خدمات است،گفتند: علما مرزداران عقیدتی و فکری جامعه بشری هستند. 

معظم له اظهار داشتند: وجود علمای ربانی، موجب برکات زیادی برای جامعه و نظام بوده و آموزه های جهاد، شهادت و فرهنگ اهل بیت(ع) به برکت این بزرگواران به ما رسیده است.

ایشان افزودند: اگر فکر و اندیشه شیعه که از طریق همین بزرگان و عالمان ربانی  نشر و توسعه پیدا کرده بود، وجود نمی داشت، امروز جامعه دینی دچار گرفتاری‌های زیاد عقیدتی و اخلاقی بوده و اثری از آموزه های اسلامی، دینی و آموزه‌های  جهاد، فرهنگ ایثار و وشهادت نبود.

حضرت آیت الله جوادی آملی زنده نگه داشتن یاد و خاطره علمای ربانی و شهدا را ضروری دانستند و بیان داشتند: امروز هم پیشرفت‌های مکتب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون و قلم این عالمان ربانی بوده و باید در این عرصه قدردان زحمات آنها باشیم و با گرفتن همایش و کنگره ها نام آنها را در جامعه زنده نگه داریم.

این مفسر بزرگ قرآن کریم خاطر نشان ساختند:جامعه امروز وامدار عالمان ربانی هستند، چرا که آنان با زحمات زیادی، توانستند سرمایه های عظیمی چون ایثار، شهادت و مکتب اهل بیت (ع) را زنده نگه دارند.

 این مرجع تقلید اظهار داشتند: همه ما امروز وظیفه داریم از این سرمایه‌های بزرگ مواظبت کنیم و نگذاریم این سرمایه ها که با تحمل زحمات فراوان به دست ما رسیده، از بین برود.

 ایشان با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام در به راه اندازی جنگ و ناامنی در منطقه خاورمیانه به خصوص در مرزهای ایران اسلامی، ابراز داشتند: امروز در مقابل اسلام، دشمنی  ایستاده که جنگ‌های نیابتی را به راه می‌اندازد و کشور اسلامی را علیه کشور دیگر می شوراند، عربستانی که خود را خادم الحرمین می داند جنگ نیابتی علیه کشور مسلمان دیگر به نام یمن به راه انداخته و دست به برادر کشی و کودک‌کشی می زند.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند: این تحرکات دشمن نشان می دهد که این اهریمنان همیشه و در هر حال به فکر توطئه و فتنه علیه اسلام ناب و انقلاب هستند و هر روز به بهانه‌ای وارد میدان می شوند.

این مفسر بزرگ قرآن خاطر نشان ساختند: اگر کشورهای اسلامی منطقه، تعهد و ایمان به اهل بیت(ع) و آموزه های دینی و مکتب اسلام ناب داشتند و از رهبر مقتدری پیروی می‌کردند، هرگز انقلاب های آنان با شکست مواجه نمی‌شد؛ بنابراین اگر  انقلاب اسلامی ایران بعد از 36سال هنوز به حیات خود ادامه می‌دهد، به برکت مجاهدت عالمان دینی، وجود اسلام ناب و مذهب حقه تشیع، و رهبری مقتدر است.

این مرجع تقلید بیان داشتند: اگر وجود رهبران دینی مکتب امام حسین(ع)، سادات و علویون در ایران نبود، قطعاً ما نیز در این کشور با مشکلات زیادی رو به رو بودیم  و اگر امروز این جامعه و این مملکت تبدیل به  کشور جهاد وشهادت و ایثار شده، به دلیل مرزداران عقیدتی است که در همه حال حافظ مکتب اسلام هستند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان اظهار داشتند: وظیفه جامعه دینی در قبال عالمان دین این است که سیره و روش آنها را در جامعه به اجرا در بیاورد، در زندگی خود پیاده کنند و تنها از این طریق است که می‌شود نام آنها را زنده نگه داشت.

 لازم به ذکر است، کنگره  ملی "میر قوام الدین مرعشی" در 14 آبان ماه سال جاری، در شهر آمل با حضور علما و مسئولین این شهر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha