پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت‌الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: ملت ها به درستی نتواسته اند نسبت به وجود پیامبر خاتم(ص)، نبوت و رسالت او شناخت داشته باشند و اگر می شناختند به برادر کشی و قتل و غارت روی نمی آوردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در مراسم جشن بعثت نبی مکرم اسلام(ص) که در نماز خانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد،  اظهارداشتند: بعثت پیامبر(ص) یک حادثه جهانی بوده و بهترین راه برای فهمیدن این روز بزرگ، مراجعه به قرآن کریم و سخنان اهل بیت(ع) است.

حضرت آیت الله جوادی آملی  ادامه دادند: قرآن و سخنان معصومین(ع) روز  بعثت  پیامبر و خود شخصیت آن حضرت را از برجسته ترین و بزرگترین روزها و شخصیتها  در مقایسه با سایر روزها  و انسانها عنوان می کنند و در بزرگی آن حضرت همین اندازه بس که خدای متعال، پیامبر خاتم(ص) را رئوف، پدری مهربان ودلسوز، غم خوار و غصه دار امت در همه ابعاد اخلاقی، اجتماعی و سیاسی معرفی می کند.

 ایشان افزودند: اگر کسی بخواهد مهربانی، رحمت و قدرت خدا را ببیند، کافی است به پیامبر(ص) نظر بیندازد چون پیامبر(ص) مظهر قدرت، مهربانی و رحمت و لطف خدا در زمین و تربیت شده خدا است.

این مفسر  قرآن خاطر نشان ساختند: این رحمت و لطف پیامبر(ص) تنها اختصاص به انسانها ندارد، بلکه نسبت به همه موجودات این چنین است و همه را به خوبی می شناسد اگر چه بشر نسبت به او شناخت لازم را ندارد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: خدا، پیامبر(ص) را اسوه حسنه و الگوی معرفتی، اخلاقی و رفتاری برای همه انسانها قرار داده تا جای که حضرت علی (ع) درباره عظمت  شخصیت آن پیامبر بزگوار می­ فرماید«خدا در آسمان و زمین حقائقی دارد و پیامبر(ص) تنها مفسر نظام هستی است» از این رو بنای این جهان آفریش بر رسالت پیامبر خاتم(ص) ترسیم شده است.

 معظم له گفتند: این سخن بدین معنا است که دین اسلام دین کامل و از برجسته ترین ادیان آسمانی است و در حقیقت رسالت نبی مکرم(ص)  است که نظام آفرینش را تفسیر و بیان می کند و در این عالم همتایی ندارد.

 حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشتند: مبعث پیامبر(ص) پیام های زیادی دارد، استکبار ستیزی، دوری ازگناه و لغزش، معرفت شناسی، عمل به قرآن و آموزه های دین، ظلم و فساد نکردن، دست درازی به بیت المال مسلمین نداشتن، با ظلم به مبارزه برخاستن از جمله پیام های این روز بزرگ است.

 این مفسر قرآن  ادامه دادند: یکی از برزگترین پیام این روز این است که اگر مسلمانان به گوشه ای از اسرار الهی در قرآن که درباره پیامبر(ص) فرموده ایمان واعتقاد داشتند و عمل می کردند الان وضع دنیای اسلام این نبود.

 ایشان افزودند: استکبار جهانی بزرگترین دشمن امت اسلام می باشد و در این میان بعضی از ملت های مسلمان گرفتار تبلیغات دشمن شده و  دست به قتل و غارت علیه ملت مسلمانان دیگر می زنند و نمونه آن 8 سال جنگ تحمیلی علیه ایران است. و امروز هم دولتی مانند عربستان گرفتار تبلیغات دشمن شده و به برادرکشی ملت مظلوم یمن روی آورده است.

 حضرت آیت الله جوادی آملی خاطر نشان ساختند: اگر می بینید که این همه گرفتاری درخاور میانه و جهان ایجاد شده دلیل آن این است  ملت ها  به درستی نتواسته اند نسبت به وجود پیامبر خاتم(ص)، نبوت و رسالت او شناخت  داشته باشند و اگر می شناختند به برادر کشی و قتل و غارت روی نمی آوردند و از همه مهمتر اینکه بیگانگان به کشورهای اسلامی و به جان و ناموس مسلمان طمع نمی کردند.

 این مرجع تقلید گفتند: اگر کسی نتواند با بودن اسلام که نور است، زندگی کند آیا می تواند با تاریکی به حیات و زندگی خود ادامه دهد؟.

 ایشان در توصیه به مسئولین خاطر نشان ساختند: مسئولین کشور باید باور کنند و اعتقاد داشته باشند درکشوری که معتاد و بیکار و مسائل اخلاقی در آن باشد، پیامبر خاتم(ص) غصه دار و ناراحت است، لذا باید برای تحقق پیام های بعثت در جامعه تلاش کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha