چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دوره تثبیت و اختبار

حوزه/ مدیر مدرسه امام خامنه ای اهواز، گفت: پس از اتمام ماه مبارک رمضان، دوره اختیار و تثبیت این مدرسه علمیه برگزار می شود.

حجت الاسلام سید علی جزایری، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، با اشاره به زمان برگزاری دوره اختبار و تثبت سال تحصیلی ۹۴-۹۵، اظهار داشت: پس از اتمام ماه مبارک رمضان، دوره اختیار و تثبیت این مدرسه علمیه برگزار می شود.

وی، به برنامه های این مدرسه علمیه در حین برگزاری دوره اختبار و تثبیت اشاره کرد و گفت: این برنامه ها در دو محور تهذیب و آموزش انجام خواهد شد که در بعد تهذیب، تلاش می شود طلاب را با آداب اولیه طلبگی آشنا کرد و در آموزش نیز مباحثی همچون احکام، تحوید و صرف به آنها مطرح خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز، با بیان این که جذب سال تحصیلی ۹۴-۹۵ از مقطع دیپلم صورت گرفته، افزود: دوره اختبار و تثبیت یکی از مراحل حساس در دوران طلبگی بوده و هر فردی که خواهان ورود به نظام حوزوی است، باید این دوره را با موفقیت پشت سر گذارد.

حجت الاسلام جزایری، به اشاره به نحوه پذیرش نهایی داوطلبین ورود به مدارس علمیه، گفت: طلاب پس از پشت سر گذاشتن مرحله گزینش، وارد دوره اختبار و تثبیت می شوند که اگر در این مرحله نیز بتوانند از عهده دروس و امتحانات نهایی آن برآیند، موفق خواهند شد به صورت رسمی وارد نظام حوزوی شوند.

وی یکی از ملاک های موفقیت طلاب در دوره اختبار و تثبیت را خوب درس خواندن و توسل به ائمه اطهار(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: طلبه ای می تواند از مراحل چندگانه ورود به مدارس علمیه با موفقیت عبور کند، که ضمن داشتن ملاک های شخصیتی یک طلبه، خوب درس بخواند و به آن اهتمام داشته باشد؛ چرا که حوزه علمیه جایی برای انسان های سست و تنبل نیست.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز، در پایان با بیان این که طلبه سرباز امام زمان(عج) است، گفت: به یقین لیاقت سربازی در رکاب آقا امام زمان(عج) نصیب هر کسی نمی شود، پس باید با توسل به ائمه اطهار(ع) و رعایت شئونات طلبگی، خود را مفتخر به این منصب و عنوان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha