چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 351775
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
تبلیغ - جوانان

حوزه/ از آنجایی که جوانان و نوجوانان در تابستان وقت های خالی زیادی دارند، به راحتی می توان آنها را با اجرای برنامه های تفریحی فرهنگی به مساجد جذب کرد.

حجت الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلی طلاب، اظهار داشت: تابستان همواره به عنوان برهه ای خاص در طول سال تحصیلی از سوی بزرگان به حساب می آمد؛ چرا که تابستان همواره مقطع زمانی برای محک زدن طلاب به شمار می رفته و امروزه نیز یا سبب پیشرفت و یا باعث افت شدید تحصیلی طلاب می شود.

وی با اشاره به راه های پیشرفت تحصیلی طلاب در این ایام، گفت: برنامه ریزی صحیح و مستمر و بهره گیری از اساتید برای برگزاری کلاس های فوق العاده با هدف آمادگی در سال تحصیلی جدید، آموزش به پایه های پایین تر و انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی، برخی از راه های پیشرفت تحصیلی طلاب در این ایام است.

این کارشناس فرهنگی، تابستان را بهترین فصل برای جذب جوانان به مساجد دانست و بیان داشت: از آنجایی که جوانان و نوجوانان در این ایام وقت های خالی زیادی دارند، به راحتی می توان آنها را با اجرای برنامه های تفریحی فرهنگی به مساجد جذب کرد.

حجت الاسلام منصوری، تبلیغ در ایام تعطیلی را یکی از ضروریات برشمرد و تصریح کرد: در این ایامی که جوانان فرصت های بیشتری برای با هم بودن و حضور در مساجد دارند، لازم است طلاب و روحانیان از این فرصت استفاده کرده و اوقات فراغت آنها را به نوعی مدیریت کنند.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این که مبلغین بهترین مرجع برای مدیریت اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان هستند، گفت: بر این اساس آنان باید با حضور در جمع های جوانان ضمن جذب آنها به مبانی دینی، شبهات و سئوالاتشان را نیز پاسخ دهند.

وی در پایان خواستار تدوین برنامه های علمی برای طلاب از سوی مدیران مدارس علمیه شد و اظهار داشت: اگر مدیران مدارس علمیه، برنامه جامعی برای تنظیم وقت طلاب داشته باشند، به یقین کارکرد آنها دوچندان شده و این مبلغین جوان به راحتی می توانند به کارهای خود رسیدگی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha