یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
خبر گزاری حوزه

خبرگزاری حوزه/ به عشق آقا براي تعليم و تربيت بچه ها بايد تلاش كرد، زيرا آينده اسلام و انقلاب دست آنهاست.

به گزارش خبر گزاری حوزه، اوقات فراغت كودكان و نوجوانان از دغدغه هاي اصلي والدين است، خاصه در گرماگرم فصل داغ تابستان. که مدارس و دبیرستانها تعطیل می باشند و وقت آنان آزاد ودشمن هم در کمین  است ،در آموزه هاي ديني تأكيدات بسياري بر دور بودن از بيكاري و بطالت وقت شده است. شايد يكي از مهمترين آيات قرآن در اين ارتباط كه مقام معظم رهبري نيز در يكي از سخنانشان ضمن تأكيد بر تلاش و فعاليت مداوم به آن اشاره داشته اندباشد  آیه شریفه: ‹‹فاذا فرغت فانصب›› انشراح 7

در اين ميان طلاب نقش بسزا یی در ايجاد فضاي پرنشاط معنوي براي ، نوجوانان و جوانان دارند. خبر نگار حوزه جهت بررسي عملكرد طلاب در این عرصه ، با حضور در يكي از پایگاهای او قات فراغت  به نام شهید چمران كه هسته مرکزی آن را  طلاب در جنوب تهران تشکیل می دهد رفته واز حال و هوای اوقات فراغت و بر نامه های آنان گزارش می دهد .

عشق به پروردگار متعال، رمز خستگي ناپذيري

طلبه بسيجي حسين محمودي كه به گفته امام جماعت و فرمانده پايگاه، شبانه روز براي تربيت فرزندان مردم همت مي گمارد و دست از تلاش بر نمي دارد. گفت: به عشق آقا براي تعليم و تربيت بچه ها بايد تلاش كرد، زيرا آينده اسلام و انقلاب دست آنهاست.

كلاس قرآن و آموزش مقدماتي احكام

طلبه جوان رضا برخوردار از تنوع كلاس هاي مركز فرهنگي مسجد و پايگاه مقاومت براي برگزاري كلاس هاي تابستانه، گفت و اظهار داشت : اين كلاس ها با استقبال کم نظيري مواجه شد.

وي البته يك تأسف نيز در دل داشت و گفت: متأسفانه كمبود فضا و امكانات ،دست ما را براي برگزاري هرچه وسيع تر اين كلاس ها بسته است،اما ما مرد روزهاي سخت و دشواري هستيم.

اين طلبه بسيجي از برگزاري مرتب و منظم كلاس هاي قرآن و آموزش احكام سخن به ميان آورد و تأكيد كرد: نورانيت قرآن و تعاليم اسلامي به ما براي تربيت فرزندان ايران اسلامي قدرت و انگيزه اي صدچندان مي بخشد.

كلاس هاي تفريحي نيز داير است

حسين كه وارد سال سوم طلبگي اش مي شود از داير بودن كلاس ها و اردوهاي زيارتي و تفريحي گفت و تصريح كرد: براي ايجاد تنوع  تفریحات سالم چون شنا ،فوتبال و تنيس نيز برقرار است. اين البته از تأكيدات اسلام است كه ورزش نيز بايد باشد.

یکی دیگر از اعضای این گروه از برگزاری متنوع برنامه ها گفت؛ تا بدین شکل انگیزه و رغبت برای افزایش فعالیت ها و تلاش ها افزایش یابد. وی آموزش قرائت، روخواني وتجويد قران و  آموزش عقايد را از دیگر بر نامه های این پایگاه خواند 

حلقات صالحین و خروجي جالب

برپایه این گزارش حدود سي نفر در سه حلقه تقريباً 10 نفري که  روزانه برگزار مي شود حضور مي يابند. معمولاً صبح ها قرآن و بعد از ظهرها آموزش عقايد و فعاليت هاي تفريحي صورت مي پذيرد.

محمد حاجي محمدي كه به تازگي طلبه شده است در مدرسه حضرت بقيه الله (عج) تهران، از دل چنين حلقاتي انگيزه حضور طلبه شدن را يافت. وی اکنون  از مربيان طرح تابستانه اين گروه خودجوش است.

زكات علم خود را مي دهيم

اعضای این مجموعه انگيزه اصلي خود را پرداخت زكات علمشان دانستند و گفتند: البته به نوعي كارآموزي تحصيلی و تبلیغی نيز مي باشد.

وی گفت؛همچنان كه در دوران جنگ شهداي والا مقامي چون زين الدين ،كاوه و همت و ... حضور جهادي داشتند ما نيز بايد حضور جهادي و خستگي ناپذير در  عر صه فر هنگی داشته باشيم.

نبايد طلبه از درسش بماند

طلبه جواني از ارتباط اين مجموعه با علماي وارسته ای  چون  آيت الله جاودان گفت و افزود : البته طلبه بايد حواسش باشد که  حضور در چنين برنامه هايي به درسش لطمه نزند. يكي ديگر از اعضاي اين گروه خودجوش از اهميت جنگ نرم و مبارزه با دشمن فرهنگی گفت  و یاد آورشد: نبايد سنگر مبارزه را حتي براي يك لحظه خالي كرد.

چهار ضلعي دلنشين

مسجد و بقعه مجاور آن در كنار پايگاه مقاومت بسيج و البته هيئت عسكريون امام و شهدا، پايه گزاران اصلي اين

مجموعه تربيتي-فرهنگي- آموزشي هستند. و اين هماهنگي تحسين برانگيز، مربع دلنشین عبادت ،اهلبیت جهاد و شهادت را تشکیل داده است

دیگران نیز هستند

البته در کنار طلاب،  جوانان دیگری که با شور و شعور وصف ناشدنی در کنار بچه ها

می گردند و با آنان نفس می کشند و بازی می کنند و نماز می خوانند و دعا و مناجات نیز می خوانند هستتند .

دانشجویان یا دانش آموختگان دانشگاه در کنار سایر افراد ،حضوری فعال جهت هرچه غنی تر کردن تابستان و اوقات فراغت فرزندان این مرز و بوم دارند.

هیئتی عمومی

یکی از اعضا گفت؛ در کنار برگزاری مرتبط دعا و نیاش و مناجات،  دو برنامه ثابت هفتگی نیزدر

جمعه ها صبح و شنبه شب ها. برقرار است:  البته حضور در این برنامه ها محدود به افراد این حلقات و طرح اوقات فراغت تابستانه نیست بلکه همه می توانندشرکت کنند

سخن آخر

عینیت و مصداق خارجی کلام مقام معظم رهبری مبنی بر وجود گروه های خودجوش را به وضوح در پایگاه شهید چمران می توان دید: حسن ختام این گزارش کوتاه فرازی از بیانات جانشین صلح پیر جماران در اول فروردین امسال است

« رهبر معظم انقلاب اسلامی: امّا آنچه نقطه‌ی مهم‌تر عرض من است، خطاب به جوانهایی است که در

سرتاسر کشور فعّالیّتهای فرهنگی را به صورت خودجوش شروع کردند که بحمدالله خیلی هم وسیع شده

است. من میخواهم بگویم آن جوانهایی که در تهران، در شهرهای گوناگون، در استانهای مختلف، در خود

مشهد، در بسیاری از شهرهای دیگر کار فرهنگی می کنند، با اراده‌ی خودشان، با انگیزه‌ی خودشان ـ

کارهای بسیار خوبی هم از آنها ناشی شده است که از بعضی از آنها ما بحمدالله اطّلاع پیدا کردیم ـ کار

را هرچه می توانند به‌طور جدّی دنبال کنند و ادامه بدهند. بدانند که همین گسترش کار فرهنگی در بین

جوانهای مؤمن و انقلابی، نقش بسیار زیادی را در پیشرفت این کشور و در ایستادگی ما در مقابل دشمنان این

ملّت، ایفا کرده است»

(1393/1/1 حرم امام رضاعلیه السلام).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha