یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 336986
۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴
89

آیین اختتامیه اوقات فراغت تابستان93 کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیین اختتامیه اوقات فراغت تابستان 93 با همت دبیر کانون‌های مساجد قم با حضور مسئولین استانی، ائمه جماعات و جمعی از اعضای کانون‌های مساجد قم در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه امسال برنامه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد قم بسیار عالی بود گفت: در بازرسی مساجد شاهد بودیم که فعالیت‌ها منسجم، برنامه ریزی شده و هدفمند بودند و در هیچ جایی اثری از کمبود احساس نمی‌شد.

مسئول دبیرخانه کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه ما به مسئولینی احتیاج داریم که مسجد باور باشند بیان کرد: مسجد یکی از مهمترین پایگاه‌هایی است که در مسائل فرهنگی نقش بسزای را ایفا می‌کند.

در ادامه مهدی امیر آبادی با بیان این که کار فرهنگی هزینه بر است گفت: یکی از محاسن کار کانون‌های مساجد این است که با مبالغ کم کارهای بزرگی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به شدت مشغول کار هستند گفت: دشمنان با فعالیت‌هایی که انجام داده‌اند توانسته‌اند تا حدودی سبک زندگی را در بین جوانان تغییر دهند و کانون‌های مساجد باید به موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی وارد شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه مقام معظم رهبری در دهه 70 در مورد شبیخون فرهنگی دشمن فرمودند را امروز بهتر می توانیم لمس کنیم گفت: امروز دشمنان برای اینکه جوانان را از دین اسلام منحرف کنند میلیون‌ها دلار هزیه می‌کنند و در بعضی بخش‌ها نیز موفق شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد یکی از کانون‌های اصلی دفاع از فرهنگ غنی اسلام است با این حال بودجه فرهنگی کشور بسیار کم است افزود: آنچه که به کارهای فرهنگی کشور کمک کرده اعتقادات مردم است به ویژه توسلی که مردم به ائمه اطهار(ع) و عاشورا دارند.

امیر آبادی بیان کرد: دشمن می خواهد اراده و ایمان جوانان ما را نابود کند تا بتواند استقلال کشور را از بین ببرد و باید مراقب باشیم و این کار مسجد است که در برابر آنها بایستند.

وی با اشاره به اینکه سهم جوانان متدین و مسجدی در فضای مجازی بسیار اندک است گفت: ما باید از این فضاها استفاده کنیم تا مکتب و دین خود و آرمان‌های امام(ره) را در فضای مجازی منتشر کنیم.

 

 

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha