یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
آثار شهید مطهری

طلاب سعی کنند تا اوقات فراغت خود را با مطالعه کتب شهید مطهری و دیگر کتب علمی پر کنند؛ چرا که وضعیت جامعه امروز ما به گونه ای است که باید خوراک فکری سودمندی را در اختیار آنها قرار داد تا اسیر حربه های دشمن و نفس اماره نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین بهنام شیخ موچگانی، مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) اندیکا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه خوزستان، اظهار داشت: طلاب در سال تحصیلی جدید، تلاش داشته باشند با هدف به پیش روند و برای سیر مطالعاتی و علمی خود، هدف و چشم انداز مشخصی را تدوین کنند.

وی بدترین نوع هدف گذاری را تلاش برای کسب نمره عنوان کرد و بیان داشت: اگر هدف نهایی یک طلبه کسب نمره قبولی یا عالی باشد، نتیجه آخرین تلاش آن ثبت یک نمره در کارنامه می شود، اما اگر هدف وی جلب رضایت امام زمان(عج) و فهمیدن عمقی مطالب باشد، به یقین تلاشی بیش از پیش و مضاعف انجام خواهد داد.

حجت الاسلام شیخ موچگانی، در ادامه تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید در ابتدای سال نیت خود را مشخص و سپس بر مبنای آن نیت و هدف فعالیت های خود را انجام دهند که اگر اینگونه عمل کردند، به یقین موفقیت چشم گیری در کار آنها حاصل خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) اندیکا، با بیان این که  طبق روایتی از امیرالمومنین(ع) «الکتب بساتین العلما»، خاطرنشان ساخت: با مطالعه روایات اهل بیت(ع) متوجه می شویم کتاب ها بوستان دانشمندان و مطالعه آنها نیز به منزله گشت و گذار در این بوستان است.

وی بهترین فعالیت در زمان اوقات فراغت را مطالعه کتب علمی دانست و تصریح کرد: طلاب سعی کنند تا اوقات فراغت خود را با مطالعه کتب شهید مطهری و دیگر کتب علمی پر کنند؛ چرا که وضعیت جامعه امروز ما به گونه ای است که باید خوراک های فکری سودمندی را در اختیار آنها قرار داد تا خدایی ناکرده اسیر حربه های دشمن نشوند.

این استاد حوزه، به بیان روش های مطالعه پرداخت و گفت: پیش مطالعه علمی، پیش مباحثه، مباحثه و تقریر، بهترین روش برای مطالعه کتب هستند که در صورت انجام آنها، انقلابی شگرف در تقویت روحیه علمی طلاب صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام شیخ موچگانی، بهترین راه درک دروس را تقریر دانست و بیان داشت: تقریر بدان معناست که یک طلبه پس از گذراندن سیر مطالعه روزانه، دفتر و کتاب خود را بسته و بر اساس آموخته های ذهنی اقدام به نوشتن مطالب کند، که این روش بهترین راه درک دروس است.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) اندیکا، در پایان تدریس کتب شهید مطهری را یکی از ضروریات مدارس علمیه عنوان کرد و اظهار داشت: کتب شهید مطهری منبع عظیمی از اطلاعات است که باید مطالعه مجموعه آثار این شهید بزرگوار در حوزه های علمیه رواج داده شود تا بتوان طلابی نخبه و مستعد پرورش داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha