جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام قاضی دزفولی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول گفت: در راستای پیشرفت فعالیت‌های تبلیغی و آماده‌سازی هرچه بیشتر آنان با تبلیغ، هر طلبه را با یک مبلغ همراه کرده و بدین شکل طلبه به صورت عملی و واقعی با ویژگی‌ها و مسائل و بعضاً مشکلات و سختی‌های تبلیغی آشنا می‌شود.

حجت‌الاسلام منصور کیانی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری دوره دانش‌افزایی ویژه اساتید این مدرسه گفت: مدیریت این مدرسه علمیه، در راستای اجرای عملی دوره‌های پژوهشی، جمعی از اساتید این مدرسه را به صورت مستمر و سالیانه در مدارس تحصیلی مقطع دبیرستان فرستادیم و دوره‌های عملی را به صورت غیر مستقیم برای آنها اجرا کردیم.

وی به تشریح دوره‌های دانش افزایی اساتید مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول، پرداخت و افزود: در این کارگاه ها، اساتید مدرسه، با حضور در کلاس درس جوانان، از نزدیک با شبهات فکری محصلین آشنا شده، ضمن پاسخ این شبهات، آن‌ها را در دفتری یادداشت و با خود به حوزه علمیه می‌آورد.

مدیر مدرسه علیه آیت الله قاضی دزفول، تصریح کرد: پس از جمع‌آوری شبهات فکری جوانان و نوجوانان، در حال حاضر نوبت به طلاب می‌رسد که در کارگاه‌هایی آموزشی، با این قبیل شبهات آشنا شده و بدین ترتیب نحوه پاسخ‌گویی آنان را نیز می‌آموزند، تا إن شاءالله در فعالیت‌های تبلیغی آینده، با مشکلی مواجه نشود.

حجت‌الاسلام کیانی، با اشاره به برخی مشکلات و معضلات تبلیغی، گفت: بعضاً مشاهده می‌شود که یک طلبه پایه ۲و ۳ را به مدارس تحصیلی برای تبلیغ اعزام می‌کنند؛ غافل از این‌که طلبه جوانی که به مدرسه می‌رود، اولاً فاصله سنی خیلی اندکی را داشته، ثانیاً تجربه و علم کافی برای پاسخ‌گویی به همه شبهات آنان را نیز ندارد؛ به همین دلیل لازم است که از افراد باتجربه در فریضه لازم و واجب تبلیغ استفاده کنند.

این استاد حوزه علمیه خوزستان، اجرای دوره‌های کارآموزی تبلیغ را یکی دیگر از فعالیت‌های این مدرسه عنوان کرد و در پایان اظهار داشت: برای پیشرفت فعالیت‌های تبلیغی و آماده‌سازی هرچه بیشتر آنان با تبلیغ، هر طلبه را با یک مبلغ همراه کرده و بدین شکل طلبه به‌صورت عملی و واقعی با ویژگی‌ها، مسائل و بعضاً مشکلات و سختی‌های تبلیغی آشنا می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha