جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پارلمان اروپا

حوزه/ پارلمان اروپا تاکید کرد جلوگیری از نقض حقوق بشر و فشارهای سیاسی در کشورهای عربستان و بحرین  را وظیفه خود می داند تا زمانی که این کشور ها اصلاح شوند و دست از نقض سازماندهی شده حقوق بشر بردارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پارلمان اروپا مساله احکام اعدام بحرین و حکم صادر شده در مورد محمد رمضان از فعالان حقوق بشر بحرینی را در دستور کار خود قرار داد و قرار است روز پنج شنبه آینده 4 فوریه به بررسی این مساله بپردازند.

پارلمان اروپا در گذشته اعلام کرده بود که حکم اعدام را نمی پذیرد و خواستار تلاش های پیگیر و برای ممنوعیت جهانی این حکم است و در مورد قوانین ظالمانه کشورهای خلیج فارس به ویژه در عربستان و بحرین اظهار نگرانی کرده و تاکید کرده بود که این دو کشور از قوانین ظالمانه خود برای سرکوب آزادی ها استفاده می کنند و هم اکنون حدود 3500 زندانی سیاسی در زندان های بحرین به سر می برند و نظام بحرین از قانون مبارزه با تروریسم برای سرکوب آزادی بیان در کشور خود سوء استفاده می کند.

پارلمان اروپا تاکید کرد مبارزه با این نگرانی ها و جلوگیری از نقض حقوق بشر و فشارهای سیاسی در کشورهای عربستان و بحرین  را وظیفه خود می داند تا زمانی که این کشور ها اصلاح شوند و دست از نقض سازماندهی شده حقوق بشر بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha