جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خدری گفت: روحانیون با توجه به حضورشان در بین مردم و ارتباط نزدیک و صمیمی با آنان، باید دانش و مهارت های مشاوره ای خود را ارتقاء دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، در کارگاه آموزشی آشنایی با مهارت های مشاوره ای و راهنمایی، در بوشهر با اشاره به اهمیت آشنایی روحانیون با اصول مشاوره، گفت: روحانیون با توجه به حضورشان در بین مردم و ارتباط نزدیک و صمیمی با آنان باید در راستای تقویت دانش و مهارت مشاوره ای خود تلاش کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، برگزاری دوره های مشاوره در حوزه استان را یکی از راهکارهای دانش افزایی روحانیون و طلاب در ارائه مشاوره دینی به مردم عنوان کرد و ابراز داشت: متاسفانه برخی با عدم اطلاع کافی، به ارائه مشاوره دینی می پردازند، به همین جهت نیاز است حوزه های علمیه برنامه ای مدون برای ارتقاء دانش اساتید و طلاب خود جهت ارائه مشاوره دینی به مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: روحانیون و طلاب باید مهارت های مشاوره ای را فرا بگیرند تا در مرحله نخست، به خانواده و اطرافیانشان به طور صحیح مشاوره دهند و سپس در مرحله بعد در سطح جامعه مردم را بر اساس مشاوره دینی ارشاد و راهنمایی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری افزود: اگر اساتید و طلاب به صورت تخصصی به امر مشاوره بپردازند، می توانند بسیاری از مسائل و مشکلات مردم را در زمینه های مختلف حل کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha