پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، حماسه ۹ دی را نماد بصیرت و ولایتمداری ملت انقلابی ایران خواند و تصریح کرد: بصیرت بُرنده ترین سلاح در جنگ نرم و فتنه هاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فتنه سال 88 گفت: فتنه آزمون بسیار پیچیده و مهمی است که در آن حق و باطل به هم آمیخته می شود، به گونه ای که همه افراد توان تشخیص آن را ندارند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: فتنه گری در سنخ تهاجم و براندازی نرم است و مثل جنگ سخت نیست که از اول روشن باشد و مردم بخواهند در آن جنگ نظامی داشته باشند.

وی با استناد به سخن امام علی(ع) که می فرمایند «فتنه ها هنگامی که روی می آورند حق و باطل را با هم مخلوط می کنند، ولی هنگامی که می روند، ماهیت خود را نشان می دهند و باعث هوشیاری مردم می شوند» به برخی شیوه های فتنه پرداخت و گفت: استفاده از شیوه های مبارزه نرم، استفاده از چهره های موجه و مقبول جامعه، استفاده از شعارهای خوب مثل قرآن بر سر نیزه کردن در جنگ صفین و شعار خون خواهی امام حسین(ع) که بنی عباس از آن سوء استفاده کردن و شعار الله اکبر که در فتنه 88 توسط شبکه های بیگانه القا شد و فریب خوردگان از آن استفاده کردند، نمونه ای از این شیوه ها است.

وی ادامه داد: فتنه گران از شیوه تحریک احساسات به خوبی استفاده می کنند مثل استفاده از پیراهن عثمان که باعث تحریک احساسات  در جهت خون خواهی عثمان علیه حضرت علی(ع) شد و همچون شگردهای رسانه ای در فتنه 88 در جهت کشته سازی و شهید سازی برای تحریک احساسات مردم به کار گرفته شد.

حجت الاسلام والمسلمین خدری با بیان اینکه برای در امان ماندن از غرق شدن در فتنه باید چند مساله را به خوبی رعایت کرد، گفت: در مرحله نخست باید از شخصیت محوری پرهیز کرد و به تعبیر امام علی(ع) حقیقت محور باشیم، یعنی اول حقیقت را بشناسیم سپس افراد و شخصیت ها را با آن حقیقت بسنجیم.

وی افزود: مساله دیگر این است که بر اساس یقین عمل کنیم نه بر اساس شایعه. چراکه شایعه برای فتنه بستر مناسبی است و در مرحله بعد تقوا مدار باشیم یعنی تقوای واقعی داشته باشیم، زیرا اگر کسی تقوای واقعی داشته باشد طبق آیه قرآن خداوند به او «فرقان» یعنی قوه تشخیص حق و باطل عطا می کند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در ادامه به وظیفه خواص جامعه در هنگام بروز فتنه اشاره کرد و بیان داشت: هنگام بروز فتنه وظیفه خواص جامعه این است که روشنگری کنند تا مردم به ورطه فتنه گرفتار نشوند؛ امام علی(ع) در جنگ جمل تا جایی که امکان داشت خود ایشان روشنگری می کرد تا مردم از پیروی فتنه گران دست بردارند.

وی ادامه داد: عمار نیز در مواضع مختلف قرار می گرفت و مردم را در مقابل فتنه آگاه می کرد اما اگر خواص بصیرت و موقعیت شناسی کافی نداشته باشند، هم خود و هم دیگران هلاک می شوند و همچون هنگامی که امام علی(ع) شخصی نظیر عمار را از دست داد و برای استمداد از خواص جامعه فریاد می زند «أین عمار؟».

حجت الاسلام والمسلمین خدری به حماسه 9 دی اشاره کرد و بیان داشت: در روز 9دی سال 88 مردم با روشنگری مقام معظم رهبری که به بهترین وجه در مورد فتنه به مردم بصیرت بخشی کردند، مردم غیور به صحنه آمدند و آتش فتنه گران را خاموش کردند و بساط آنان را برچیدند، اما باید مراقب بود، زیرا فتنه ها به پایان نمی رسند، بلکه در مراحل بعدی خود پیچیده تر می شوند و به گونه ای دیگر خود را نشان می دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha