چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
جمالی مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر از برگزاری جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری، با حضور شخصیت های حوزوی، در روز سه شنبه، ۱۷ آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی، در نشستی با خبرنگاران، از برگزاری جشنواره علامه بلادی خبر داد و گفت: جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری، به دنبال دو همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان و یک یادواره شهدای روحانی، روز سه‌شنبه 17 آذرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در دو همایش قبل، سرمایه‌ها و علمای ناشناخته هم استانی به نسل جوان و طلاب و روحانیان معرفی شدند، تا هم در آنان ایجاد انگیزه شود و هم با معرفی این چهره‌ها، بتوانیم در بعد پژوهشی و علمی، کار فاخری را انجام دهیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ادامه داد: از اسفندماه سال 93 تاکنون سه دبیرخانه قم، حوزه علمیه برادران بوشهر و حوزه علمیه خواهران بوشهر، به‌طور همزمان کار خود را جهت جمع‌آوری آثار شروع کردند.

دبیر جشنواره علامه بلادی بوشهری تصریح کرد: علما، طلاب و روحانیان، مجموعاً هزار اثر را در سه قالب مقاله، کتاب و پایان‌نامه با 11 موضوع قرآن کریم، فقه و اصول، فلسفه و کلام، علوم انسانی مرتبط با دین، علامه بلادی، علما و بزرگان استان بوشهر به این جشنواره ارائه کردند و این آثار طی دو مرحله مورد ارزیابی اجمالی و تفصیلی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام جمالی ادامه داد: در ارزیابی اجمالی که توسط هیئت ‌داوران انجام شد، 80 اثر به مرحله دوم راه یافت و در مرحله ارزیابی تفصیلی، 17 اثر به‌عنوان اثر برتر و 5 اثر به‌عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد و در روز سه‌شنبه از آنان تجلیل خواهد شد.

دبیرجشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری خاطرنشان کرد: این جشنواره با حضور علما، فضلاء، روحانیون، خانواده شهدای روحانی، 50 نفر از هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها، محققین و پژوهشگران، از ساعت 8:30 صبح روز سه‌شنبه تا هنگام نماز ظهر در مصلای جمعه بوشهر، برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: آیت‌الله مقتدایی، رییس شورای عالی حوزه های علمیه کشور، آیت‌الله حسینی بوشهری، آیت‌الله نمازی و آیت‌الله برهان به‌عنوان میهمانان ویژه این جشنواره حضور خواهند داشت و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام جمالی اضافه کرد: در حاشیه این جشنواره، نمایشگاهی برپا خواهد شد که در آن تمثال علمای گذشته، آثار ارسالی به جشنواره علامه بلادی، دیگر تألیفات علمای هم استانی و گزارش عملکرد حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان بوشهر، در معرض دید حضار قرار می‌گیرد.

وی اشاره کرد: برگزاری جشنواره علامه بلادی، مدیون حمایت‌ها، تدابیر و زحمات آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر است که ان شاءالله در چشم‌انداز آینده این جشنواره در سطح ملی و بین‌المللی نیز گسترش خواهد یافت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر همچنین از راه‌اندازی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) خواهران در بوشهر خبر داد و افزود: این مدرسه برای اولین بار در شهر بوشهر در مقطع سیکل، به ظرفیت 30 نفر طلبه می‌پذیرد و علاقه مندان می‌توانند از تاریخ 15 الی 28 آذرماه با مراجعه به سایت whc.ir یا مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر جهت ثبت‌نام اقدام کنند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha