پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
شهدای نیجریه

حوزه/ خیال باطلی است که کشتار فجیع عده ای از شیعیان بی گناه بتواند جنبش حق جویانه مسلمانان نیجریه یا هر سرزمین دیگری را متوقف نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، طلاب و اساتید حوزه علمیه استان بوشهر در بیانیه‌ای، کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است : وحشت قدرت های مستکبر و عوامل تکفیری آنان از گسترش اسلام ناب محمدی و تفکر حسینی بار دیگر فاجعه خونینی را رقم زد و شیعیان مظلوم و بی گناه نیجریه را به خاک و خون کشید.

به راستی مسلمانان مقاوم و صبور جنبش اسلامی نیجریه به کدامین گناه کشته شده اند؟

این پرسش نمی تواند پاسخی جز ترس و وحشت جریان صهیونیستی ـ تکفیری از گسترش روز افزون اندیشه انقلاب اسلامی و گرایش به مکتب حیات بخش اهل بیت مکرم پیامبر(علیهم السلام)، داشته باشد؛ «و ما نقموا منهم الا أن یومنوا بالله العزیز الحمید».

اما آیا کشتار حق جویان در طول تاریخ توانسته است ندای حق طلبی مسلمانان را خاموش نماید؟ این خیال باطلی است که کشتار فجیع عده ای از شیعیان بی گناه بتواند جنبش حق جویانه مسلمانان نیجریه یا هر سرزمین دیگری را متوقف نماید.

بی تردید خون به ناحق ریخته شده پاکان، همواره حیات بخش جنبش های مقاومت اصیل اسلامی و عامل مهم بیداری مردم بوده است و این فاجعه نیز نه تنها جنبش اصیل مسلمانان شیعه نیجریه را متوقف نخواهد کرد، بلکه آن حرکت را با شتاب بیشتر به پیش خواهد برد.

مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر ضمن محکومیت این فاجعه دلخراش، از دولت نیجریه می خواهد تا ندای مسلمانان جهان و علما و مراجع معظم در حمایت از شیعیان نیجریه را بشنود و پیش از آنکه خون بی گناهان دامان آنان را بگیرد، به محاصره و حبس رهبر مجاهد و مقاوم این جنبش، علامه شیخ ابراهیم زک زاکی، پایان داده و عوامل خودسر جریان صهیونیستی، تکفیری این حادثه خونین را شناسایی و محاکمه نماید.

همچنین ضروری است که وزارت امور خارجه کشورمان برخورد با این فاجعه را به طور جدی با تأکید بر تشکیل کمیته حقیقت یاب از طریق مجامع بین المللی و با الزام دولت نیجریه به حمایت از مسلمانان کشور و محاکمه عوامل حادثه، پیگیری نماید.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha