جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام  رئیسی در دیدار مرزبانان

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی در جمع فرماندهان و مدیران مرزبانی سراسر کشور گفت: امروز تهديدات مرزهای ايران اسلامي تنها منحصر به اقدامات فيزيكي و نظامي نمي‌شود، بلكه مرزهاي ايران با تهاجم‌هاي فرهنگي، اقتصادي، رواني و تهديدات اعتقادي رو به رو است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در این دیدار که عصر امروز سه شنبه 5 مرداد ماه در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به مرزهای گسترده جمهوری اسلامی ایران با ساير کشورها، خاطرنشان کرد: نظام اسلامي هيچ كدام از کشورهای همجوار خود را دشمن تلقي نمي‌كند، اما متاسفانه دشمنان از برخی نارسایی‌هاي اين کشورها براي ضربه به كشور و ملت ايران سوء استفاده مي‌كنند و این موضوع به هيچ عنوان قابل پذيرش نيست.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان با تاكيد بر اينكه نظام اسلامي در برابر هر تهديدي كه مرزها و امنيت كشور را به مخاطره مي‌اندازد، قاطعانه برخورد خواهد كرد، ابراز داشت: جمهوري اسلامي در دنياي امروز داعیه‌دار تداوم جريان عاشورايي، ایستادگی در برابر ظلم و مردم سالاری دینی بوده و امروز به بركت انقلاب اسلامي به الگويي براي ساير كشورهاي آزادي‌خواه جهان تبديل شده است و همين موضوع وجه تمايز نظام اسلامي ايران با ساير كشورها و دليل دشمني‌ها و كينه‌هاي مستكبران با كشور ماست.

توليت آستان قدس رضوي با اشاره به هجمه‌هاي گسترده و تهدیدات متنوع مرزهاي كشورمان، اضافه كرد: امروز تهديدات مرزهای ايران اسلامي تنها منحصر به اقدامات فيزيكي و نظامي نمي‌شود، بلكه مرزهاي ايران با تهاجم‌هاي فرهنگي، اقتصادي، رواني و تهديدات اعتقادي رو به رو است.

پشت صحنه‌ قاچاق مواد مخدر

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در ادامه به طرح موضوع قاچاق مواد مخدر پرداخت و عنوان كرد: موضوع مواد مخدر و حجم قاچاق آن به كشور را نمي‌توان تنها يك مسئله انتفاعي فرض كرد، بلكه بي ترديد توطئه‌ها و خباثت‌هاي كشورهاي استكباري پشت صحنه قاچاق مواد مخدر است.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي با اشاره به سير تحولات قاچاق مواد مخدر پس از حضور ناتو در افغانستان، خاطرنشان كرد: از زمان اشغال افغانستان توسط ناتو تاكنون، کمیت توليد و قاچاق مواد مخدر از اين كشور رشد چشم­گيري داشته و کیفیت آن‌ نيز از شكل سنتي به صنعتي تغيير يافته است كه اين اتفاقات از نقش ناتو در اين تحولات حكايت دارد.

وي مبارزه با قاچاق كالا را يكي ديگر از چالش‌هاي مرزبانان كشور معرفي و اظهار كرد: امروز توليد ملي و خودكفايي اقتصادي كشور مورد تهديد قاچاق كالاست و مرزبانان غيور ايران اسلامي با صلابت در برابر اين توطئه ايستاده‌اند.

توليت آستان قدس رضوي با بيان اينكه مسئولیت سنگین حفظ مرزهای جفرافیایی كشور، گوشه‌اي كوچك از مجاهدت‌هاي مرزبانان ايران اسلامي است، گفت: نقش مرزبانان در جلوگيري از ورود بسیاری از کالاهای مفسده انگیز و حفظ امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه بي بديل است. به طوري كه مرزبانان را مي‌توان حافظان مرزهاي اجتماعی و اخلاقی جامعه خواند.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي در پايان با تاكيد بر اينكه مرزباني ارگاني كارآمد، هوشيار و بيدار در برابر هر تهديد ملي است، اضافه كرد: باوجود تمام تهدیدات گسترده‌اي که از جنبه‌هاي گوناگون امنيتي، اقتصادی، اجتماعي، اعتقادي، اخلاقي و ... ايران اسلامي را تهديد مي‌كند، اما امروز نظام اسلامي بیش از هر زمانی اقتدار و امنيت دارد و نقش نیروی‌های مرزبانی در ايجاد اين امنیت و اقتدار كاملا محسوس و قابل توجه است.

در ابتداي اين ديدار سردار قاسم رضایی؛ فرمانده مرزبانی ناجا به ارائه گزارشی از عملكرد نيروهاي تحت فرمان خود پرداخت و گفت: امروز همان روحيه ايثار و معنويت دوران دفاع مقدس را مي‌توان در ميان مرزبانان كشور يافت و امنيت و آسايش اين روزهاي كشور بي‌ترديد حاصل تلاش، ايثار و مجاهدت سربازان گمنام ولايت در مرزهاست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha