یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید کاظم مدرسی یزد

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه یزد، تبیین راه های ورود به عرصه اقتصاد مشروع را از سوی ائمه جمعه خواستار شد و گفت : اقتصاد مقاومتی یک حرکت عمومی است که همه اقشار جامعه باید در تحقق آن بکوشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار «حوزه»در یزد با اشاره به نقش ائمه جمعه در مسائل فرهنگی دارند اظهار کرد: تمام نهادهای فرهنگی باید با هماهنگی امام جمعه مشغول به کار شوند و در حقیقت رسالت امام جمعه سر و سامان دادن به مسائل فرهنگی شهر، تجلیل از مؤمنین و برحذر داشتن جامعه از انحراف است.

وی در خصوص جایگاه  ائمه جمعه در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تأکید کرد : اقتصاد مقاومتی یک حرکت عمومی است و هرکسی اعم از کارگر و کارمند، محصل و دانشجو و دیگر اقشار جامعه به ویژه طلاب و مبلغان دینی باید سنگر خود را در تحقق آن بشناسیم  و در تحقق این مهم مشارکت کنیم .

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد : امام جمعه علاوه بر اینکه در زندگی شخصی خود می بایست به عنوان یک الگوی اقتصاد مقاومتی برای مردم مطرح باشند  باید  حلال و حرام و راههای مشروع ورود به عرصه اقتصادی را نیز برای مردم تبیین کنند و مردم را نسبت به اخلال گران اقتصادی از جمله قاچاق کالا، اسراف و تبذیر و گرانفروشان آگاه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی بااشاره به پنجم مرداد 68 و برگزاری اولین نماز جمعه به فرمان امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد : نماز جمعه دارای رسالت های گوناگونی است که هم برگزاری آن در یک منطقه و شهر و هم مجموعه پیرامونی آن انجام می دهند.

وی افزود : رهبرمعظم انقلاب در دی ماه سال گذشته در جمع ائمه جمعه، نماز جمعه را قرارگاه ایمان، اخلاق و بصیرت معرفی کردند که واژه «قرارگاه» نشان از وجود یک جنگ نرمی است که فرمانده این قرارگاه ائمه جمعه هستند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد یکی از الزامات یک قرارگاه نماز جمعه دارا بودن  زیرمجموعه های هماهنگ و مردمی، خبیر و بصیر تحت فرمان فرمانده قرارگاه برشمرد و افزود : یکی از شاخصه های یک نمازجمعه اثرگذار ایراد خطبه های کوتاه و اثرگذار، خوب سخن گفتن و مشارکت جوانان در ستادهای نماز جمعه با مدیریت خوب و تشویق فعالیت های فرهنگی جوانان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha