شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد

حوزه / مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: هم زمان با صبح روز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) آیین معنوی انتقال مقبره سید عباس شهر هرات برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده در این خصوص گفت: سید عباس شهر هرات شخصیت کریمی بوده که از سالیان گذشته مورد توجه و احترام مردم منطقه و حتی دیگر شهرستان ها بوده است و کراماتی از ایشان نقل شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: از سالیان گذشته  و  بر اثر توسعه شهر و خیابان های اصلی مقبره این سید بزرگوار در کنار خیابان و میدان اصلی شهر هرات واقع می گردد و امکان هر گونه احداث بقعه ای از آن سلب می شود.

وی افزود: واقعا وضعیت فعلی مقبره سید عباس در شأن و منزلت این سید کریم نیست و همه مسئولین ارشد شهرستان از سال های گذشته تاکنون خواستار جابجایی این مقبره به مکان جدید بوده اند.

حجت الاسلام زارع زاده در ادامه گفت: با پیگیری های دلسوزانه فرماندار و امام جمعه شهرستان امکان انتقال مقبره بدون نبش آن از مراجع تقلید استفتاء گردید که در جواب با آن موافقت نمودند.

وی تصریح کرد : با بررسی های همه جانبه باحضور کارشناسان فرمانداری و اداره کل اوقاف استان قطعه زمینی برای احداث مقبره سید عباس انتخاب و سند رسمی آن اخذ گردید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: عملیات جابجایی این مقبره توسط پیمانکاری که تجربه جابجایی قبور مطهر شهدا را داشته در هفته گدشته آغاز شده و کار به خوبی در حال پیشروی است.

این مقام مسئول اظهار داشت: عملیات جابجایی بدین صورت است که حریم مقبره از طرفین و زیر آن با رعایت فاصله مجاز بدون اینکه نبشی صورت گیرد در یک محفظه بتنی قرار می گیرد و جابجا خواهد شد.

حجت الاسلام زارع زاده تاکید کرد: تمام پیگیری های مسئولان و مردم و همچنین تلاش های تیم عمرانی برای فراهم آوردن مکانی است که ملجا و پناه معنوی مردم باشد و به یکی از قطب های فرهنگی شهر تبدیل گردد.

وی اظهار کرد: ان شاء الله آیین معنوی جابجایی این مقبره با حضور گسترده مسئولین استان و مردم ولایتمدار هم زمان با صبح روز شنبه 9 مرداد ماه از میدان معلم به طرف بلوار خلیج فارس جنب ناحیه مقاومت بسیج صورت می پذیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha