یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه یزد

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد یکی از راه های موفقیت مدارس علمیه را تعامل همه جانبه با ائمه جمعه در زمینه های مختلف اعم از ایجاد، تأسیس و جذب طلبه عنوان کرد.

حجت لااسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار «حوزه»در یزد با اذعان بر نقش سازنده ائمه جمعه در سنگرهای گوناگون،  یکی از راههای موفقیت یک مدرسه علمیه در هر شهر و منطقه را ارتباط موثر و مداوم با امام جمعه آن شهرستان عنوان کرد.

وی تصریح کرد : در استان یزد، مدارسی که ائمه جمعه رفت و آمد و تدریس دارند موفق ترند و آن دسته از مدارسی که ارتباط و تعامل کمتری با ائمه جمعه داشته اند چندان موفق نبوده اند.

مدیر حوزه علمیه یزد افزود : خوشبختانه ما معتقدیم نه تنها ائمه جمعه که چه مدرسه علمیه در شهرستان و منطقه آنها باشد و چه نباشد در ساختار حوزه علمیه هم از جهت تحصیلی و تهذیبی وهم در جذب طلاب ورودی نقش به سزایی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس تصریح کرد : در گذشته ائمه جمعه درایجاد و تأمین هزینه های جاری و عمرانی یک مدرسه علمیه نقش مهمی را ایفا می کردند و هم اکنون نیز جایگاه ائمه جمعه در ایجاد، تأسیس و بقای مدارس علمیه سرنوشت ساز است.

وی یکی از اقدامات علمای گذشته و ائمه جمعه در دهه های اخیر را تبلیغ چهره به چهره با مردم و دعوت به حوزه بیان کرد و گفت : عالم فقید اعرافی امام جمعه اسبق میبد و پدر امام جمعه فعلی این شهر و مدیر حوزه های علمیه کشور یکی از مصداق های بارز جذب طلبه در استان یزد به شمار می روند که برای جذب طلبه به مدرسه علمیه میبد با تبلیغ چهره به چهره به درب منازل مردم می رفتند و از والدین برای تحصیل فرزندانشان در حوزه دعوت می کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha