چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 392166
۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰
 نشست اخلاقی طلاب خوزستانی با حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری

حوزه / مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز گفت : امروز باید فضای تربیتی در مدارس علمیه به گونه ای باشد که بتوانیم با تربیت طلاب مهذب و توانمند به عظمت اسلام ،تشیع و استمرار اهداف نظام جمهوری اسلامی کمک نماییم.

حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری" حوزه" در خرم آباد با بیان اینکه برای تربیت طلاب مهذب باید حوزویان از همان ابتدای پذیرش به نوع شخصیت و خمیر مایه درونی افراد دقت ویژه ای داشته باشند اظهارداشت:توجه به ایمان،علاقه و انگیزه افراد برای ورود به حوزه برای تربیت طلابی مهذب و توانمند ضروری است.

وی با اشاره به اینکه کادر علمی آموزشی مدارس علمیه باید از همان ابتدای ورود افراد به حوزه سیمای تهذیبی و چشم انداز تبلیغی را برای طلاب به گونه ای رسالتی ترسیم کنند افزود:تربیت افراد پذیرش شده در حوزه به مثابه نهالی می ماند که برای ماندن و رشد کردن خود به مراقبت نیاز ویژه ای دارد.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با اشاره به اینکه حوزه باید زمینه های لازم تهذیبی و مراقبتی طلاب را با اجرای برنامه های هدفمند فراهم نماید تصریح کرد:تقویت بنیه اخلاقی و علمی طلاب از رسالت های ویژه اساتید حوزه است که باید در راس فعالیتهای تهذیبی آموزشی قرار گیرد.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه طلاب نیز باید پس از تحصیل اولیه در حوزه هدف تبلیغی خود را با شور و انگیزه انتخاب کنند خاطر نشان کرد:طلاب پس از بررسی و تعیین آگاهی های علمی خود بهتر است رسالت خود را در وادی سیر و سلوک،پژوهش و تبلیغ انتخاب نماید.

وی با اشاره به اینکه اخلاق پایه و اساس طلبگی است بیان داشت:امروز باید فضای تربیتی در مدارس علمیه به گونه ای باشد که بتوانیم با تربیت طلاب مهذب و توانمند به عظمت اسلام ،تشیع و استمرار اهداف نظام جمهوری اسلامی کمک نماییم.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با بیان اینکه طلاب جوان ظرفیت تربیت و تعالی عالمان بزرگ را برای جامعه اسلام دارند اظهار داشت:جوانی تاثیر پذیرترین و تاثیر گذارترین سن برای تربیت عالمان و بزرگان دینی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه اجرای برنامه های تهذیبی و ارتباط اساتید و معاونان تهذیب با طلاب جوان باید در فضای صمیمی برگزار شود افزود:با ایجاد این فضا طلاب بهتر می تواند در پالایش اخلاقی و تهذیبی خود موفق و کارآمد شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha