پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با اشاره به وضعیت تهذیب طلاب اظهار داشت: راه تاثیرگذاری در طلاب، عامل بودن اساتید و مسوولان است و استادیی که اهل عمل باشد تاثیر بیشتری در شاگردان خود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، امروز در جلسه شورای معاونین تهذیب مدارس استان همدان با اشاره به اهمیت اخلاق و تهذیب، اظهار داشت: روحیه اخلاقی و معنوی طلاب جدید الورود باید مورد توجه مدیران و معاونان قرار گیرد.

عضو خبرگان رهبری، رمز موفقیت مدیرانی چون شهید قدوسی و آیت الله بنابی را ایمان به سرمایه گذاری در حوزه ها دانست و گفت: اطلاع دقیق از وضعیت معنوی طلاب سبب برنامه ریزی بهتر در تهذیب مدارس است.

آیت الله موسوی اصفهانی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف و رسالت های حوز، تزکیه نفوس است که حوزه های علمیه و مسوولان باید به این امر اهتمام داشته باشند و آن را عملی کنند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تهذیب طلاب اظهار داشت: راه تاثیرگذاری در طلاب عامل بودن اساتید و مسوولان است و استادیی که اهل عمل باشد تاثیر بیشتری در شاگردان خود دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان ابراز داشت: گفتار در حد بیان است اما مردم از عمل و اخلاق آیت الله بهجت درس می گرفتند و ایشان هیچگاه درس اخلاق عمومی برگزار نکرد.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) افزود: امام علی(ع) فرمود که هر کس خود را امام و پیشوای مردم قرار می دهد باید تعلیم و تادیب را از خود شروع کند، در همین راستا باید اساتید و مسؤولان خود را فراموش نکنند.

مدیر حوزه های علمیه استان همدان افزود: اساتید دروس از نظر اخلاقی بیشتر می توانند بر روی طلاب تاثیر گذار باشند چرا که علقه بین اتاد و شاگرد بیشتر است.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان خاطر نشان کرد: معاونان تهذیب از اساتید بخواهند که قبل از شروع درس، احادیث اخلاقی را برای طلاب بازگو کنند و چند لحظه ای را به احادیث اخلاقی اختصاص دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha