شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علی نصیری مدیر مدرسه امام خمینی(ره) کرمانشاه

حوزه / مدیر مدرسه امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: همزمان با فرارسیدن هفته بانکداری اسلامی کارگاه آموزشی بانکداری بدون ربا در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار می شود.

حجت الاسلام علی نصیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه عنوان داشت: همزمان با فرارسیدن هفته بانکداری اسلامی، به همت معاونت تهذیب مدرسه امام خمینی (ره) کرمانشاه کارگاه آموزشی "بانکداری بدون ربا" برگزار می شود.

مدیر مدرسه امام خمینی (ره) کرمانشاه اظهار داشت: امروزه یکی از ضروریات نظام اسلامی، اداره شدن بانک ها به صورت اسلامی است، چرا که اگر بانک ها بر اساس شریعت الهی سیستمی شوند قطعأ آثار و برکات این امر جامعه را فرامی گیرد.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: متأسفانه در سیستم بانکی اقشار ضعیف و فقیر با توجه به بازپرداخت وام روز به روز فقیرتر شده و اقشار ثروتمند جامعه با دریافت وام های کلان و براساس سود پرداختی به سپرده های آن ها غنی تر می شوند لذا اصلاح این مقوله نیازمند همت و جدیت مسئولان و شناخت مردم نسبت به بانکداری اسلامی است.

حجت الاسلام نصیری یادآور شد: اکثر بانک هایی که در نظام اسلامی فعالیت کرده و خدماتی را به مردم ارائه می کنند نسبت به احکام دین و پیاده ساختن شریعت الهی در سیستم بانکی بی توجه هستند لذا می طلبد که قوانینی در خصوص اسلامی شدن بانک ها وضع شده و نظارت بیشتری نسبت به عملکرد و اجرای قوانین بانکداری اسلامی توسط بانک ها بعمل آید.

وی به شعار سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اشاره کرد و اظهار داشت: تحقق شعار سال در سیستم بانکداری موجب تحول در اقتصاد و رشد آن خواهد شد، لذا رسیدگی به این امر باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مدیر مدرسه امام خمینی (ره) کرمانشاه در پایان با اشاره به اهداف برگزاری کارگاه آموزشی بانکداری بدون ربا، ابراز داشت: شناخت علمی و دقیق طلاب با مسائل بانکداری اسلامی موجب خواهد شد که روحانیون آموخته های خود را در زمینه بانکداری بدون ربا در جامعه تبیین و ترویج کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha