شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قرآن

حوزه / معاون فرهنگی اوقاف کرمانشاه با اشاره به برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم گفت: برگزاری مسابقات قرآن کریم ، موجب نشر اندیشه های دینی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام مجید میرزایی در مراسم اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی که در سالن بعثت کرمانشاه برگزار شد اظهارداشت: مسابقات قرآن کریم موجب نشر اندیشه های دین است که خوشبختانه این دوره از مسابقات با تلاش و زحمت بی شائبه به مدت دو روز و به همت اداره کل اوقاف کرمانشاه برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت:  متسابقین هنر معنویت و دلداگی را در کنار رقابتی که داشتند همواره در نظر گرفته و فضای مسابقات و شهر کرمانشاه را عطرآگین کردند.

وی ادامه داد: مسابقات قرآن کریم در دو سالن شهید حقاری و غدیر مجموعه بعثت با حضور 208 متسابق خواهر و برادر برگزار شد.

حجت الاسلام میرزایی گفت: از مجموع 208 متسابق 20 نفر از برادران و 21 نفر از خواهران محترمه حائز کسب رتبه برتر در رشته حفظ5جز، 20 جز و کل قرآن، قرائت، دعا و اذان شدند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآن کریم ابراز داشت: این مسابقات در راستای پیشبرد اخلاق و معنویت جامعه با رنگ و بویی الهی صورت گرفت که امید است با الگوگیری از آیه های نوربخش قرآن نهایت استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: مسابقات در دو شیفت صبح و عصر با زمانبندی مناسب و حضور داوران سطح عالی به نحو احسن برگزار شد.

حجت الاسلام میرزایی اظهار داشت: آرامش حین برگزاری مسابقات، برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد سطح شهر همزمان با برگزاری مسابقات از بخش های دیگر مسابقات قرآنی است که به بهترین شکل برگزار شد و با استقبال مومنین و متدین شهر کرمانشاه مواجه شد.

وی عنوان داشت: به ترتیب متسابقین برگزیده و منتخب از کرمانشاه، سرپل ذهاب، پاوه، اسلام آباد غرب، کنگاور و سنقر حائز رتبه اول تا ششم در این دوره از مسابقات قرآنی کریم مرحله استانی شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان تصریح کرد: امید است با توجه به پتانسیل استان کرمانشاه در زمینه برگزاری برنامه های قرآنی و اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش روز به روز موجب اعتلا و ارتقا سطح فرهنگ دینی و اسلامی استان کرمانشاه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha