شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله علما در مسابقات قرانی

حوزه / آیت الله علما با اشاره به برکات قرآن در جامعه گفت: تربیت قرآنی و عمل به دستورالعمل های قرآن، موجب کاهش ناهنجاری ها و اعتلای مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نظام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما با حضور در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی مرحله استانی که در مجموعه بعثت برگزار شد، عنوان داشت: ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) را تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به آثار و برکات ماه ذی الحجه اظهار داشت: این ماه اگر اهمیتش بیشتر از ماه مبارک رمضان نباشد، کمتر از ماه بندگی رمضان نیست؛ لذا مؤمنان از فرصت های به دست آمده نهایت استفاده را در جهت بندگی خداوند متعال ببرند.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: کلمه ای بالاتر از قرآن در هیچ جای عالم وجود ندارد، قرآن کریم در تمامی امور و مسائل جوامع اسلامی تأثیر گذار است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به تقویت فرهنگ به واسطه توجه به قرآن کریم تأکید فراوانی دارد و حتی برطرف شدن مشکلات اقتصادی را اصلاح فرهنگ جامعه و عمل به دستورات قرآن کریم می داند.

آیت الله علما ابراز داشت: اگر مسیر فرهنگ به درستی هدایت شود امور اقتصادی نیز سامان می بخشد، لذا مشکلات عمده در بخش های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ناشی از ضعف در بخش فرهنگ و عدم اعتنا  و اعتماد به دستورالعمل های قرآنی است.

وی عنوان داشت: اگر انسان ها اصولی و بر اساس مفاهیم قرآن تربیت شوند هیچ گاه جامعه با ناهنجاری و مشکل مواجه نخواهد شد لذا توجه و عمل به روایات معصومین(علیهم السلام) و مبانی قرآن باید سرلوحه امور مملکت قرار گیرد.

این استاد حوزه  اظهار داشت: قرآن کریم از قوت و استحکام بالایی برخوردار است، از زمان صدر اسلام با وجود کینه ورزی و هجمه های فراوان کوچکترین خدشه ای به قرآن کریم وارد نشده و این دلیل بر اعجاز و اهمیت قرآن است.

آیت الله علما در ادامه تأکید کرد: باید به فرهنگ قرآنی در جامعه عمق داده شود و جوانان و نوجوانان را در مفاهیم و مبانی قرآن درگیر کرد، امروز بیانات و تفکر رهبر معظم انقلاب موجب هدایت و نجات انقلاب و اسلام است با گذشت سالها از انقلاب هنوز خدشه ای به پیکر نظام وارد نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به هجمه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی، بیان داشت: امروز ابرقدرت ها و مستکبران جهان که در رأس آن ها آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد در برابر بصیرت و ایستادگی ملت ایران سرخم کرده اند.

وی  تأکید کرد: قرآن کریم فضای زندگی را عطرآگین می کند لذا تمام اقشار با بکارگیری دستورالعمل های این کتاب آسمانی سعادت و برکات خداوند را برای خود رقم بزنند.

این استاد حوزه در پایان با اشاره به آیات قرآن مطرح کرد: قرآن کریم تسکین بخش و آرامش دهنده قلوب است، لذا رفتار و کردار خود را با قرآن عجین کنیم و فرزندانمان را با تربیت قرآنی پرورش دهیم تا برکات این کتاب آسمانی را در زندگی شاهد باشیم.

شایان ذکر است در پایان از افراد برگزدیده در سی و نهمین دوره از مسابقات قرآن کریم مرحله استانی، تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha