جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام نظافت مدیرمدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) مشهد

حوزه/ مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد با بیان این که باید فرزندان را با محبت اهل بیت(ع) و مناسک مذهبی تربیت کنیم، گفت: باید بدانیم مناسک مذهبی ریشه در محبت خداوند متعال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت در محفل هفتگی سلوک علوی مسجد العلی مشهد، با اشاره به سه محبتی که امام سجاد(ع) از خداوند متعال طلب می کند، گفت: دستیابی به محبت خداوند متعال، محبت دوست داران خدا و محبت اعمال مورد نظر پروردگار سه خواسته امام سجاد(ع) از خداوند است.  
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که انسان ابدیت خواه و منفعت طلب، همه چیز را به پهنای ابدیت طلب کرده و گریزان از عدم و نابودی است، خاطر نشان کرد: بدون هیچ شک و تردیدی هر آنچه که روزی افول می کند تکیه گاه محکم و مستحکمی نیست. 
حجت الاسلام والمسلمین نظافت با بیان این که تاکید انسان به لطف، محبت، جمال و نعمت های بی کران الهی منجر می شود تا غیر خدا در دل او جای نگیرند، از مردم خواست تا با نظر به فقر و عجز بشریت، محبت هر کس جز پروردگار را از قلب و جانشان بیرون کنند. 
مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که خانه، ثروت، مسکن، فرزندان و والدین شایستگی محبت بیش از خداوند و رسول(ص) را ندارند، ابراز کرد: برخی از مردم به سبب تبعیت از غیر خدا مشرک هستند، زیرا که مومنین محبت خداوند متعال را در جانشان پرورش می دهند. 
حجت الاسلام والمسلمین نظافت با بیان این که در اولویت دانستن محبت خداوند در وجود انسان، تعارضی با دیگر محبت های زندگی همچون عشق به همسر و فرزندان نداشته و ندارد، اظهار کرد: روحیه لطیف انسان منجر به اشک در فراق عزیزان که حاصل رنج درونی است می شود و گریه آنان را در هنگام مرگ نزدیکان نباید مبنی بر بالاتر بودن محبت به آنان از خداوند رحمان تلقی کرد. 
وی، محبت خداوند را همچون خورشید و باقی محبت ها را همچون نور شمع دانست و تعارض را آن زمانی عنوان کرد که محبت خداوند و غیر او در یک طراز باشد.
مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد با بیان این که باید از خداوند متعال بخواهیم تا محبت هر آن کس که او را دوست دارد نصیب ما کند این را مصداقی از صداقت در محبت عنوان و بیان کرد: همه باید از خداوند متعال قرار دادن محبت پیامبران و اهل بیت(ع) را در وجود خود خواستار باشند. 
حجت الاسلام والمسلمین نظافت افزود: خداوند متعال هر آنچه را که به اهل بیت(ع) عطا کرده در راستای خدمت به بشریت بوده و باید یکی از خواسته های ما در دنیا نهادن محبت اهل بیت(ع) در وجودمان باشد.
وی، زیارت و ارتباط عاطفی همراه با تاکید بر کمالات و فضایل آنان را از عوامل ریشه دار شدن این محبت برشمرد و تصریح کرد: خداوند متعال می گوید اگر تو نبودی افلاک را نیز نمی آفریدیم که این در راستای تکریم انسان و رشد شاگردان الهی است. 
مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد، هستی را قرارگاه رشد انسان دانست و با بیان این که بشریت هرگز عبس و بیهوده آفریده نشده است، لازمه رشد را حضور اهل بیت(ع) دانست.
پیام قیام عاشورا خروج بندگان از ضلالت بود
حجت الاسلام نظافت با بیان این که امام حسین(ع) سخاوت مندانه جان خود را فدا کرد تا بندگان را از حیرت ضلالت بیرون بیاورد، خاطر نشان کرد: ائمه اطهار(ع) همه فدای رشد انسان ها شده اند. 
وی، محبت متعالی را آن چیزی دانست که در اثر تبعیت از حق تعالی باشد و تبعیت را نشانه ای از اعمال دوستی و محبت عنوان کرد و گفت: خداوند متعال می گوید ای پیامبر به مردم بگو اگر خداوند را دوست می دارید از من تبعیت کنید. 
مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد با اشاره به اینکه اهل سنت، اهل بیت(ع) را دوست دارند، یادآور شد: قانون بهشتی شدن و پذیرفتن سعادت الهی عمل کردن است که هر کس خلاف آن عمل کند، ضربه می بیند.
محبت عملی به خداوند متعال راهبرد تربیتی اسلام است 
حجت الاسلام والمسلمین نظافت با بیان این که محبت عملی راهبرد تربیتی اسلام است، به سوره حجرات اشاره کرد که خداوند متعال ایمان را محبوب و زینت دل بشریت کرده و یادآور شد: انسان ها باید شیفته عملی نماز اول وقت، تلاوت قرآن و در حقیقت بندگی خداوند متعال باشند.
وی با بیان این که باید فرزندان را با محبت اهل بیت(ع) و مناسک مذهبی تربیت کنیم، تاکید کرد: گاهی در میان فراز و فرودهای زندگی یاد خدا را فراموش نکنیم که باید با عمل مذهبی خود این را زنده بداریم و بدانیم مناسک مذهبی ریشه در محبت خداوند متعال دارد.313/49 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha