شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه فقر، فساد و تبعیض نسبتی با نظام اسلامی ندارد، گفت: این ها نازیبایی هایی است که به واسطه برخی بی عدالتی های اجتماعی و زیاده خواهی افراد سودجو، شکل می گیرد و چهره زیبای نظام اسلامی را خدشه دار می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه امروز ما به اندازه تمام داشته هایمان با تهدیدات دشمن مواجه هستیم، افزود: ما می توانیم با ابتنا به داشته­ های خودمان همچون نیروی انسانی، دانش، فناوری و ذخایر ملی، استقلال اقتصادی را در کنار استقلال سیاسی و فرهنگی به دست بیاوریم.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات کلام الله مجید در زمینه پیمان­ شکنی مشرکان، گفت: در مباحث اقتصادی با وجود حسن نیتی که نظام داشت، حتی کسانی که به عملکرد طرف های مقابل امید داشتند، مشاهده کردند که در میدان عمل، اتفاقی نمی افتد و تنها باید به داشته های خودمان دل ببندیم.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی سپس به کمبود نزولات آسمانی استان خراسان جنوبی طی 18 سال اخیر اشاره و عنوان کرد: ما نباید در وضعیت موجود متوقف شویم و لازم است به دنبال راهکارهایی برای رفع مشکلات مردم باشیم. کما اینکه در سال های دفاع مقدس شرایط سخت تری داشتیم، اما با باور به شعار «ما می توانیم» موانع را کنار زدیم. امروز نیز با بهره گیری از توان ارزشمند نیروی انسانی کارآمد، فرهیختگان و اندیشمندان و مدیران توانمند این استان می توانیم مشکلات را حل کنیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه انقلابی بودن ارکان مختلف نظام اشاره و تصریح کرد: امروز راه برون­رفت از مشکلات کشور انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن است.
وی افزود: کاری که از منظر انقلابی­گری دنبال می شود با کاری که برای پاسخ گویی به مسئول بالاتر انجام گیرد، بسیار متفاوت خواهد بود.

نهضت خدمت رسانی به مردم
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود از مقوله نهضت خدمت رسانی به مردم به عنوان مسئله ای اساسی یاد و تاکید کرد: اگر کسی بخواهد نگاه خداوند متعال و مردم را جلب کند، باید خدمت رسانی به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از مردم خراسان جنوبی به عنوان مردمی قانع، متدین، حزب اللهی و در صحنه یاد و عنوان کرد: رفع مشکلات این مردم عزیز وظیفه همه مسئولان و مدیران در رده ها و حوزه های مختلف است.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری همچنین تصریح کرد: ما نیز در آستان قدس رضوی مسئله خدمت به مردم را به عنوان محور کار خود تعیین کرده ایم و اطمینان داریم آنقدر ظرفیت برای ارائه خدمات به مردم وجود دارد که هیچ گاه احساس کمبود نخواهیم داشت.
وی سپس با اشاره به همراهی مردم در خدمت رسانی به نیازمندان، گفت: یقین داریم که هرکجا بحث خدمت به نیازمندان مطرح باشد، مردم همراهی خواهند داشت.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مسئله اقتصاد و معیشت مشکل اصلی مردم ماست، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که مردم و به ویژه مردم خراسان جنوبی فارغ از همه مسائل سیاسی دلداده به نظام و ولایت هستند و مسئولان نیز وظیفه دارند نسبت به رفع مشکلات آن ها اهتمام داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین با اشاره به برنامه های آستان قدس رضوی برای رفع محرومیت در کشور به ویژه در استان های خراسان، گفت: ما و همه نهادهای متولی تا حدی می توانیم نسبت به کاهش مشکلات مردم گام برداریم، اما در نهایت نسخه اصلی رفع محرومیت در کشور؛ نسخه ای است که مقام معظم رهبری در قالب اقتصاد مقاومتی ارائه داده و به آن تاکید کرده اند.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری همچنین به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین عبادی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در این استان اشاره و عنوان کرد: با این گام ارزشمند و ماندگار مقام معظم رهبری، چهره ای ارزشمند، ریشه دار، انقلابی، امتحان پس داده و مردمی در جایگاه مهم نماینده ولی فقیه حاضر شده اند و امیدواریم با همراهی سایر مسئولان، نهضت خدمت رسانی به مردم با محوریت ایشان شکل بگیرد.

چرا دفاع ما مقدس شد
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به تبیین علت مقدس خوانده شدن دفاع ملت ایران پرداخت و با اشاره به این که همه چیز در ارتباط با ذات اقدس الهی مقدس می شود، اظهار کرد: اولین دلیل قدسیت نظام اسلامی ما و به تبع آن دفاع مقدس ملت شریف ایران در 8 سال جنگ تحمیلی، اتصال به وحی و رعایت باید ها و نبایدهای الهی است.
وی با اشاره به شکل گیری نظام اسلامی بر مبنای ولایت، افزود: دومین دلیل تقدس نظام اسلامی ما اتصال به نبی مکرم اسلام و پیشوایان دین و ساختار دینی امور گوناگون است، چراکه ما ولایت فقیه را خلیفه خدا و نائب امام عصر(عج) می دانیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ابتنای قوانین جمهوری اسلامی به قوانین الهی را دیگر دلیل تقدس این نظام خواند و گفت: در جمهوری اسلامی هیج باید و نبایدی در عرصه های قانونگذاری، اجرا و قضا نمی تواند بر خلاف نظام شریعت و قدسیت شکل بگیرد و اجرا شود.
تولیت آستان قدس رضوی سپس بر اهمیت جایگاه دست اندرکاران امور در نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: با وجود تقدس تمامی ساختار نظام اسلامی، مجریان امور در رده های مختلف نیز باید نیت و عمل الهی داشته باشند، در غیر این صورت اقدام آن ها قدسی نخواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین بر ضرورت بازنگری به عوامل عزت، سربلندی و افتخار ملت ایران در دفاع مقدس تاکید و عنوان کرد: اخلاص امام و تمامی نیروها در یگان ها و رده های مختلف امر بسیار مهمی است که سرلوحه کار بچه های جنگ بود و در کنار خستگی ناپذیری و مقاومت، آن حماسه ها را خلق کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha