جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانواده

حوزه/ خانواده اسلامی باید مسائل شرعی و اخلاق اسلامی را مراعات کند و اگر زن و مرد یکدیگر را درک نکنند، هر دو طرف در مقابل فشارهای زندگی ضرر خواهند دید، لذا عظمت، شخصیت و موقعیت خانواده به این است که زوجین با هم هماهنگ باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری از اساتید حوزه علمیه فارس، در نشست همسران و فرزندان طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) شهرستان مرودشت، طی سخنانی به تبیین جایگاه و ارزش خانواده از نظر اسلام و وظایف زن و شوهر نسبت به یکدیگر و نسبت به فرزندان پرداخت.

وی با بیان این که برخی از خانواده‌ها در زندگی شخصی و اجتماعی موفق هستند، در مقابل عده‌ای با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند، ابراز داشت: باید امروز راهی را تنظیم کنیم تا خانواده در یک امنیت کامل به سر ببرند و از نظر شخصی و اجتماعی به عنوان الگو، اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را معرفی کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: محیط خانواده، محیط ارزشمندی است که به وسیله زن و مرد اداره می‌شود، لذا خانواده اسلامی باید مسائل شرعی و اخلاق اسلامی را مراعات کنند و اگر در خانواده زن و مرد یکدیگر را درک نکنند، هر دو طرف در مقابل فشارهای زندگی ضرر خواهند دید. عظمت، لذا شخصیت و موقعیت خانواده به این است که زوجین با هم هماهنگ باشند.

وی تأکید کرد: وظیفه طلاب خواهر به سبب سربازی امام زمان(عج) در این امر بیشتر و مهم‌تر است. البته ترغیب دیگران به خودسازی نیازمند این است که نخست خودمان را بسازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری در پایان با تاکید براینکه زوجین باید با صبر با یکدیگر بسازند، ابراز کرد: زن و مرد لباس یکدیگرند و باید برای هم ارزش قائل شوند.

انتهای پیام  313/44

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha