جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شکایت یک مرکز اسلامی در کانادا از تاسیس مشروب‌خانه

حوزه/ یک مرکز اسلامی در شهر هالیفاکس رسما شکایتی علیه فروش مشروبات الکلی در همسایگی این سازمان تنظیم کرده و این مشروبخانه را حمله آشکار به سبک زندگی مسلمانان دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک مرکز اسلامی در شهر هالیفاکس،  مرکز استان نووا اسکوشیا در کانادا خواستار لغو فروش مشروبات الکلی در همسایگی این سازمان شده و این عمل را حمله آشکار به سبک زندگی مسلمانان اعلام کرد.

مرکز توسعه اسلامی و آکادمی احسان در هالیفاکس، فرم شکایتی رسمی علیه مشروبخواری دائمی در یک مشروبخانه در همسایگی این مرکز پرکرده و خواستار لغو مجوز ارائه مشروب در این مشروب‌فروشی شده است. طبق قوانین کانادا همسایگان می‌توانند به طور رسمی از سرو مشروب در محله اعلام نارضایتی کنند.

خوان کارلوس کانالس-لیتون یکی از اعضای این مرکز اسلامی در شکایت‌نامه ارسالی نوشته است: آن‌ها صندلی‌هایشان را درست پشت پنجره‌های ما تکیه داده‌اند و شب و روز به لهو و لعب و خوشگذرانی می‌پردازند. صدای موسیقی بلند بوی ناخوشایند مشروبات الکلی و مواد مخدر، پرسه زدن افراد معلوم الحال، کثیفی و ایجاد ناامنی از دیگر معضلات زندگی در همسایگی این مشروب‌خانه می‌باشد.

خوان در ادامه گفت: در کل ما هیچ مزاحمت و مشکلی پیش از تاسیس این مشروب‌خانه نداشته‌ایم. اما از آن زمان تا کنون اما همیشه مجبور بوده‌ایم درهای مرکز را حتی در گرم‌ترین روزهای سال بسته نگه داریم تا سروصدا و دیگر مزاحمت‌های آن‌ها مانع فعالیت‌مان نشود.

این گروه مذهبی در سال 2001 اقدام به خرید این مکان کرد به این امید که آن را به مرکزی اسلامی، مکانی برای عبادت و خانه موقتی برای مسلمانان در شرایط دشوار تبدیل کند. در سال 2014 گروه بازسازی چند میلیون دلاری این مکان را به پایان رسانده و اکنون این مکان به یک مسجد چند منظوره، مدرسه و مرکز اجتماعی تبدیل شده است.

با این حال در می 2015 مشروب خانه گود روبوت بدون هماهنگی با مسلمانان در همسایگی این مرکز تاسیس شده و و از آن زمان تاکنون به معضلی برای همسایگان از جمله اعضای جامعه اسلامی تبدیل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha