یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تخریب اموال دو مسجد کانادایی در عرض یک هفته

حوزه/ در عرض یک هفته گذشته، دو بار مراکز اسلامی و مساجد کانادایی در شهر کلگری مورد حمله اسلام‌هراسی، تخریب و هتاکی قرار گرفته‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از cbc، مساجد شهر کلگری در استان آلبرتای کانادا برای دومین جمعه پیاپی مورد حمله، تخریب و هتاکی قرار گرفتند. اعضای انجمن اسلامی کلگری روز شنبه متوجه شکسته شدن شیشه‌های این مرکز شدند. تابلوی مسجد نیز کنده شده و در پارکینگ انداخته شده بود. این تخریب مشابه حادثه‌ای است که چند روز پیش در مرکز اسلامی کویینزلند در جنوب شرقی کلگری رخ داده و در آن شیشه‌های مسجد شکسته و قرآن‌سوزی اتفاق افتاده بود.

تخریب اموال دو مسجد کانادایی در یک هفته

پس از این واقعه، بار دیگر مسلمانان خواستار برقرار رابطه و گفتمان با عاملان حمله شدند. دکتر عبدالرحمن مدیر این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت به همدلی، صلح و عشق ورزیدن به یکدیگر و همسایگان‌مان معتقد هستیم. ما همکاری خوبی با انجمن اجتماعی محل داشته و هرساله در فعالیت‌های اجتماعی با آن‌ها همراه هستیم.

تخریب اموال دو مسجد کانادایی در یک هفته

بینش خورشید از اعضای مسجد نیز می‌گوید: نترسیده‌ام بلکه دل‌شکسته هستم و دیدن این خسارات به مسجد واقعا ناامیدکننده است. با این حال معتقدم که این افراد در اقلیت قرار دارند و اکثریت مردم کانادا به ما احترام گذاشته و از حضور مسلمانان در اینجا استقبال می‌کنند.

این دو حادثه خرابکاری در عرض یک هفته آخرین برخوردهای اسلام‌هراسی در آلبرتا می‌باشند. اوایل ماه نیز 40 پوستر ضداسلامی در محوطه دانشگاه کلگری منتشر شده بود.

روز درهای باز مسجد کلگری

ماه آینده انجمن اسلامی جنوب کلگری روز درهای باز مسجد را با حضور غیرمسلمانان این شهر برگزار می‌کند. این مراسم با عنوان «مسجد را خانه خودتان بدانید» از غیرمسلمانان کانادایی دعوت می‌کند تا برای شناخت بیشتر اسلام و مسلمانان در این مرکز حضور یابند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha