جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلیمن حسین ابراهیمی گفت: حوزه های علمیه پشتوانه عظیم نظری، فکری، دینی و علمی در جامعه محسوب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند ضمن اشاره به نقش و اهداف حوزه های علمیه در جامعه، اظهار کرد: یکی از مهمترین محصولات دین اسلام حوزه های علمیه است که به اندازه اسلام قدمت دارد.

وی ضمن اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حوزه های علمیه، افزود: حوزه های علمیه در تمام کشور پشتوانه پژوهشی و دینی هستند.

نماینده سابق مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همانگونه که مردم به لحاظ جسمی نیازمند تغذیه،غذا و...هستند؛به لحاظ روحی نیز نیازمند تغذیه روحی هستند.

نقش آفرینی حوزه های علمیه شیعه در طول تاریخ

حجت الاسلام ابراهیمی  با بیان این که همواره در طول تاریخ، حوزه های علمیه مهمترین نقش را داشته اند، یادآور شد: بر کسی پوشیده نیست که انقلاب شکوهمند اسلامی نیز به وسیله حوزه های علمیه و رهنمودهای آن تحقق پیدا کرد.

وی اضافه کرد: تبلیغ  و گسترش آموزه های دینی و مذهبی، پژوهش و تحقیق، مدیریت مذهبی جامعه و پرورش مبلغان، مجتهدان، عالمان و مراجع دینی از مهمترین اهداف و وظایف حوزه های علمیه در جامعه است.

خانواده ها، فرزندان را روانه حوزه کنند

عضوجامعه روحانیت مبارز با اشاره به این نکته که حوزه های علمیه پشتوانه عظیم نظری، فکری، دینی  و علمی در جامعه محسوب می شوند، عنوان کرد: خانواده ها باید بر اساس میزان علاقه فرزندانشان نسبت به تحصیل آنان در حوزه های علمیه، حساس بوده و در این خصوص مبادرت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در ادامه بر ضرورت تحول در حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: تحول در این خصوص باید از مرکز شروع شود و البته خوشبختانه در حوزه های علمیه قم و مشهد، تحول در حال شکل گرفتن است.

وی ادامه داد: تلاش مسئولان و مدیران حوزوی در شهرهای مذکور آن است که با توجه به ضرورت بیشتر جامعه بشری، به دنبال پویایی بیشتر در بحث حوزه و همچنین به روزکردن حوزه های علمیه باشند.

لزوم تقویت حوزه های شهرستان ها

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی ضمن اشاره به این که همان تحولاتی که در حوزه های علمیه سایر شهرهای کشور ایجاد می شود، باید در حوزه های خراسان جنوبی نیز ایجاد شود، بیان کرد: البته این استان به لحاظ دربرگیری جامعه تشیع و تسنن از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و نیازمند توجه بیشتری در این خصوص است.

وی در پایان وحدت بین شیعه و سنی را از اهداف مهم اسلام برشمرد و ابراز کرد: باید تلاش شود که اگر  خدای نکرده در حوزه های علمیه شیعه و یا تسنن استان، مشکل و یا شبهه ای وجود دارد توسط اساتید حوزه و یا حوزه های علمیه مرکز، مرتفع گردد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha