جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فضای مجازی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تاکید کرد: طلاب و روحانیون برای پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: طلاب و روحانیون به عنوان سفیران دین و سربازان امام زمان (عج)، باید از ارزش ها و فرهنگ دین اسلام در برابر دشمنان اسلام دفاع کنند.

وی افزود: باید طلاب و روحانیون در برابر شبهه هایی که دشمنان در فضای مجازی برای انحراف جوانان ایجاد کرده اند، ورود پیدا کنند و با ارتباطی که با طبقه های مختلف جامعه دارند در حفظ و تقویت اعتقاد دینی جوانان بکوشند.

حجت الاسلام  والمسلمین سالاری مکی با بیان اینکه نسل جوان در عصر حاضر بیش از هر زمان دیگری نیازمند آگاهی و هدایت است، گفت: طلاب و روحانیون با آگاهی از مسائل روز و آینده بیش از گذشته مسئولیت های خود را در این عرصه ایفا کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثریت نسل جوان امروز جوامع دارای تفکرات نوین بوده و ممکن است در مسیر زندگی دچار شبهاتی گردند، از این رو شایسته است طلاب و روحانیون با تلاش و دانش بیشتر، پاسخگوی سوالات و شبهات آنان باشند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: پاسخگویی به شبهاتی که توسط دشمنان، علیه دین اسلام مطرح و القا می شود از رسالت های طلاب، روحانیون و علمای دین است.

وی با اشاره به سیره و روش ائمه معصومین (ع) در پاسخگویی به شبهات و سئوالات دینی مردم اظهار داشت: روحانیان باید با الگوگیری از سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) به نحو شایسته به شبهات مردم پاسخ دهند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه فضای مجازی بهترین فرصت برای تبیین آموزه های دینی و اسلامی در بین نسل جوان است، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون، با استفاده از این فضا، فرصت خوبی برای پاسخ‌ گویی به سوالات و شبهات نسل جوان دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha