شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام صولت حیدری

حوزه / حجت الاسلام حیدری گفت: از وظایف مهم روحانیون در عصر حاضر مقابله با توطئه دشمن در زمینه دین‌زدایی و عفت‌زدایی در فضای مجازی است.

حجت الاسلام صولت حیدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در گناباد با اشاره به ضرورت حضور هدفمند طلاب و روحانیون در فضای مجازی، اظهارداشت: حوزه علمیه و به خصوص طلاب باید از فضای مجازی به نحو احسن استفاده کرده و معارف اسلامی را نشر دهند.

وی ادامه داد: امروز یک روحانی باید بداند جوان از چه چیزی استقبال می کند و نکات را از طریق همان فضا به او منتقل کند، لذا وقتی امروز شاهد گسترش فضای مجاری هستیم پس طلبه باید خوب با ظرفیت های فضای مجازی آشنا شود و به وظیفه خود عمل کند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به هزینه های زیاد دشمن برای ایجاد شبهه در بین جوانان، بیان داشت: امروزه دشمن به‌دنبال انحراف جوانان مؤمن و سالم از اصل دین و دریدن پرده‌های حیا است که بسترهای این مهم از طریق  فضای مجازی مهیا شده است.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف روحانیون مقابله با این حرکت دشمن است و حوزه های علمیه باید ظرفیت مبارزه با این دشمن بزرگ را در خود ایجاد کنند.

وی با تاکید بر آشنایی مبلغان با ابزارهای جدید رایانه‌ای و همچنین درک درست از اهمیت مسئله فضای مجازی اظهارکرد: فضای مجازی در حال حاضر دارای فواید و مضراتی برای جامعه است که یک مبلغ باید با شناسایی فرصت های آن مفاهیم اسلامی را در سطح گسترده ای تبلیغ کند.

حجت الاسلام حیدری، یکی از مهمترین وظایف حوزه های علمیه را در این برهه شناسایی شبهات وارد شده و ارائه پاسخ مناسب به آن دانست و افزود: طلاب بدانند که این کار هیچ منافاتی با درس های حوزه ندارد و بلکه این میدان، میدان واقعی جنگ است و روحانیون و طلاب باید مسلح و آماده، وارد عرصه‌ مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha