جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدعلی تابعی - امام جمعه موقت بیرجند

حوزه/ امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه حجاب در خانواده نقش زیادی دارد، گفت: روحانیت از مطالبات نظام در حوزه معرفتی اسلام بوده، که برای هدایت افراد در زمینه مبانی دینی، نقش زیادی دارد.

حجت الاسلام محمدعلی تابعی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، در خصوص فواید حضور روحانیون در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، اظهار داشت: روحانیت، مطالبات نظام در حوزه معرفتی اسلام و همچنین مطالبات مقام معظم رهبری و تعالیم  برخاسته از اسلام  را در عرصه دانشگاه عملیاتی می سازد.

وی با بیان اینکه برپایی نماز جماعت و استفاده از این ظرفیت بزرگ، از دیگر نقش‌های نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها است، افزود: دانشگاه به عنوان بخشی ازجامعه اسلامی بوده که برای هدایت افراد در زمینه مبانی دینی نیاز به روحانیت دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: حجاب در خانواده نقش زیادی داشته و لطافتی که در زنان دید می‌شود در واقع به آنها اطمینان خاطر می‌دهد.

حجت الاسلام تابعی افزود: نخستین برنامه در این زمینه، پیشبرد اهداف جامعه در زمینه حفظ حجاب و آرامش روانی افراد، و قابلیت اجرا بودن آن در دین بوده، که این امر در جوامع غربی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حجاب باید از خانواده‌ها شروع و به جامعه ختم شود، اظهار داشت: همان گونه که جامعه اسلامی برای رسیدن به اهداف تعالی و کمال نیازمند راهنمایی و هدایت است، دانشگاه به عنوان بخشی از جامعه اسلامی برای هدایت افراد در زمینه‌های مبانی دینی نیاز به حضور روحانیت دارد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: طبیعی است که دانشگاه‌ها متناسب با نیازی که دارند، از روحانیت در سطح اساتید و دانشجویان بهره می‌گیرند، زیرا روحانی در دانشگاه نقش زیادی داشته و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در حوزه کاری معارف اسلامی در قالب دروس معارف عمومی عمل می‌کند.

حجت الاسلام تابعی با بیان اینکه اگر اساتید در حوزه بتوانند، به درستی عمل کنند، بخش بزرگی از اهداف اسلام در راستای تربیت دانشجویان به عنوان مدیران آینده جامعه اسلامی عمل شده است.

وی افزود: باید تلاش شود دانشجو تا زمانی که در دانشگاه هست، ذهنش بر اساس جهان بینی توحیدی و آرمان های الهی شکل گیرد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اگر در خانواده، حجاب نوعی ارزش قلمداد شود افراد به نحوی برای خود شخصیت خاصی قائل می شوند، اظهار داشت: در صورتی که این افراد در جامعه حضور پیدا کنند، با حفظ حجاب، به افراد حق دستبرد به حریم خصوصی‌شان نمی‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha