جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام زمانی فرد

حوزه/ یکی از اساتید حوزه علمیه خراسان با تاکید بر این که انقلاب اسلامی، عظمت فقاهت را به جهانیان اثبات کرد، گفت: فعالیت های فرهنگی اساسی ترین نقش را در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب و ماهیت آن دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی زمانی فرد، در نشست «فلسفه انقلاب اسلامی و نقش حوزه علمیه در آینده آن» که در مدرسه علمیه نورالرضا (ع) مشهد برگزار شد با تأکید بر این که در نظام اسلامی، حاکمیت زیر مجموعه فرهنگ محسوب می شود، اظهار کرد: انقلاب ما قبل از آن که سیاسی باشد، یک انقلاب فرهنگی است.

وی با بیان این که فعالیت های فرهنگی اساسی ترین نقش را در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ماهیت آن دارد، گفت: فعالیت های حوزه علمیه و طلاب در مدارس، دانشگاه ها و مساجد کافی نیست و باید فعالیت های فرهنگی خود را برای پایداری انقلاب و نظام اسلامی افزایش دهیم.

مدرس فلسفه حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: انقلاب اسلامی تأثیرات چشمگیری در معادلات جهانی داشته است و بسیاری از مخالفین سرسخت آن نیز بر این مسئله معترف بوده اند.

3 دستاورد مهم انقلاب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین زمانی فرد، نمایش عظمت ایمان و خداخواهی، ولایت و تشیّع و فقاهت و روحانیت را سه دستاورد مهم انقلاب اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: انقلاب ما عظمت ایمان و خداخواهی و غلبه آن بر تمام امکانات مادی را بر جهانیان اثبات کرد.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مذهب تشیّع را در جهان مطرح کرد و نشان داد که ولایت اهل بیت (ع) می تواند منشأ حرکت ها و تحولات عظیمی باشد و همه دنیا را مقهور قدرت خود کند.

 مدرس حوزه علمیه خراسان ادامه داد: انقلاب اسلامی، عظمت فقاهت و جایگاه روحانیت را به جهانیان اثبات کرد و نشان داد فقیهی که مسیر و زمان و زمانه خود را می شناسد، می تواند نقش آفرین باشد و حرکت های بزرگ را رهبری کند.

نقش حوزه در آینده انقلاب

حجت الاسلام و المسلمین زمانی فرد، حفظ دستاوردهای انقلاب و تعمیق و گسترش آن و تبیین عظمت و جایگاه ایمان، ولایت و فقاهت در سرنوشت دنیا را مهم ترین نقش حوزه علمیه در ادامه مسیر انقلاب معرفی کرد که به طی شدن مراحل مختلف نیازمند است.

وی در این رابطه اضافه کرد: با توجه به این که ایمان، ولایت و فقاهت ریشه در تفکر و نگرش انسان ها دارد، حوزه علمیه در اولین مرحله باید به تقویت بنیادهای فکری مردم بپردازد و ریشه های فکری را مستحکم کند.

 مدرس حوزه علمیه خراسان همچنین با اشاره به موضوعات و چالش های متنوع فکری به وجود آمده در دنیای معاصر، ابراز کرد: دومین مرحله ضروری در حفظ دستاوردهای انقلاب، تولید علم متناسب با نیازهای جامعه است که اگر چنین امری تحقق نپذیرد، شاهد ایجاد خلأ و فاصله میان انقلاب و دستاوردهای آن خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی فرد در پایان، اجرایی و عملیاتی کردن دانسته ها و یافته ها را مرحله نهایی در حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: انقلاب و اسلام در تمام جهان گسترش پیدا کرده و بر این اساس وظیفه تبلیغ و انذار روحانیون سنگین تر شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha