جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون هشت وقف جدید در شهرستان‌های این استان به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام سید جواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به ثبت ۱۵ وقف جدید در طرح آرامش بهاری سال گذشته، اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح آرامش بهاری در استان، از آغاز سال تاکنون هشت وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این موقوفات چهار میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: بیشتر این وقف‌ها در شهرستان‌های بجنورد، فاروج و شیروان به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: این وقف‌ها با نیت احداث خانه عالم، کمک به ازدواج زوج‌های نیازمند، دارو و درمان بیماران و امور دینی و قرآنی ثبت‌شده است.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری در سطح 33 بقعه متبرکه استان در حال اجرا است، اظهار داشت: طرح نوروزی آرامش بهاری همه‌ساله با هدف ترویج فرهنگ وقف و تبدیل اماکن مذهبی به قطب فرهنگی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ایام نوروز خیمه معرفت و نمایشگاه غرفه کودکان در اماکن مذهبی برپا کرده و در تمامی این غرفه‌ها مبلغان اعزامی نیز مستقر هستند و به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مبلغان اعزامی و مستقر در خیمه‌های معرفت مردم را با شیوه‌های چگونگی وقف آشنا می‌کنند، افزود: وقف یک پدیده بسیار زیبا و مفید برای جامعه است و ضرورت دارد مردم متدین و دین‌دار و نیک اندیش، علاوه بر انجام وقف‌های مذهبی و دینی در زمینه‌های مختلف با توجه به نیاز جامعه بیش از گذشته گام بردارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با قدردانی از مردم استان برای وقف اموال خود خاطرنشان کرد: ترویج سنت حسنه وقف از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha