جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مالزی در حالت آماده باش برای حملات تروریستی در ماه رمضان

حوزه/ درحالی که شبه نظامیان تروریستی در مالزی اعلامیه‌ای در رابطه با انجام حملات تروریستی در ماه رمضان منتشر کرده‌اند، رئیس پلیس این کشور نیروهای امنیتی را به حالت آماده باش قرار داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، در پی انتشار بیانیه گروه‌های شبه نظامی تروریستی در مالزی در انجام حملات تروریستی، رئیس پلیس این کشور روز گذشته اعلام کرد که نیروهای امنیتی  در حالت آماده باش قرار داده شده‌اند.

به علاوه پلیس مالزی، مرخصی تمامی نیروهای پلیس را به ویژه با نزدیک شدن به جشن عید فطر یا همان «فستیوال هری رایا پواسا» در این کشور لغو کرده و 40 هزار افسر در سرتاسر این کشور، یعنی چندین هزار نیرو بیشتر از سال‌های گذشته در این جشن به کار خواهد گرفت. سال گذشته تنها 10% از نیروهای پلیس مالزیایی که اکثر آنان را مسلمانان مالایی تشکیل می‌دادند به مرخصی ماه رمضان رفتند.

خالد ابوبکر بازرس کل پلیس مالزی در این باره گفت: نیروهای مسلح در شرق صباح و در مناطق مرزی با فیلیپین و جنوب تایلند نیز در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

رئیس پلیس مالزی در ادامه افزود: شبه نظامیان داعشی معتقدند انجام اعمال تروریستی در ماه رمضان ثواب بیشتری برای آنان به همراه دارد. بنابراین ما باید در این ماه هوشیار باشیم.

خالد افزود: پلیس به طور کامل در حالت آماده باش برای رودر رویی با شبه نظامیان قرار دارد و ما برای مقابله با این شبه نظامیان هیچ گونه مدارایی نشان نخواهیم داد.

حملات تروریستی سال گذشته داعش در مالزی خسارات زیادی به اقتصاد این کشور وارد کرد. مالزی تا کنون بیش از 250 نفر را در سال‌های 2013-2016 مرتبط با شبه نظامیان داعشی دستگیر کرده و چندین توطئه تروریستی را نیز خنثی کرده است.  هفته گذشته نیز پلیس ده‌ها عضو گروه داعش را به جرم قاچاق اسلحه از تایلند دستگیر کرد.

عید فطر در مالزی

«فستیوال هری رایا پواسا» یا همان جشن عید فطر در مالزی، بزرگترین عید مسلمانان این کشور می‌باشد که کشوری با اکثریت مسلمان با جمعیت 32 میلیون نفر می‌باشد.

در این ماه میلیون‌ها تن از مردم مالزی برای جشن عید فطر از طریق، اتوبوس‌ها، قطار و مسیرهای جاده‌ای به شهرها و خانه‌هایشان باز می‌گردند و مسیرهای حمل و نقل از جمله بزرگراه‌های شهرهای بزرگی چون کوالالامپور با ترافیک شدیدی مواجه می‌شود. جشن عید فطر احتمالا در 25 ژوئن 2017 برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha