جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی در حرم حضرت معصومه(س)

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد گفت: شهادت سید مصطفی خمینی یکی از عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی بود و زمینه ساز حرکت های بعدی انقلاب شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد امشب در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی که  با حضور مراجع تقلید و علما در شبستان امام خمینی حرم مطهر بحضرت فاطمه معصومیه(س) برگزار شد، به نقش این شهید بزرگ انقلاب در به ثمر رسیدن انقلاب اشاره و اظهار داشت: عوامل متعددی در به ثمر رسیدن انقلاب موثر بودند که در راس آنان امام(ره) بودند که بزرگترین نقش را در زمینه پیروزی انقلاب داشتند.

وی مقام علمی شهید سید مصطفی خمینی را مد نظر قرار داد و افزود: یک دوره اصول کافی چاپ شده و شش جلد تفسیر تا اواسط سوره بقره از جمله فعالیت های ایشان در عرصه علمی است.

استاد حوزه علمیه، عامل دوم پیروزی انقلاب را مردم دانست و خاطرنشان کرد: مردم ولایت مدار نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب داشتند چراکه در آن عصر، رژیم شاهنشاهی تمام امکانات را در اختیار داشت اما با این وجود مردم از صحنه بیرون نرفتند.

وی با بیان اینکه شهید سید مصطفی خمینی شخصیتی بی بدیل بود، تاکید کرد: این شهید بزرگ انقلاب، نمونه بارز امام خمینی(ره) بود و خلق و خوی و منش ایشان مانند پدر بزرگوارشان بود.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد عنوان کرد: همانطور که امام(ره) فرمودند سید مصطفی امید آینده اسلام بودند، چرا که امام از نبوغ ایشان اطلاع داشتند.

وی با اشاره به شخصیت سید مصطفی خمینی رحمه الله علیه تصریح کرد: در مرحله نخست سید مصطفی خمینی رحمه الله علیه فرزند امام خمینی رحمه الله علیه بوده و در ایام تبعید امام به ترکیه سید مصطفی ، ایشان را همراهی، و کمال استفاده را از محضر امام بردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه سید مصطفی خمینی در هنگام شهادت ۴۹ ساله بودند، عنوان کرد: فعالیت ها و برکات سید مصطفی مختص استعداد ایشان نبوده بلکه تلاش بی وقفه و توفیقات الهی نیز در مسمر ثمر بودن ایشان دخیل بوده است.

وی با تاکید بر نقش شهید سید مصطفی خمینی در پیروزی انقلاب،  تصریح کرد: شهادت ایشان یکی دیگر از عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی بود و امام خمینی، ضایعه از دست دادن فرزندشان را یکی از الطاف خفیه خداوند متعال ذکر کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد ادامه داد: شهادت سید مصطفی خمینی در آن زمان زمینه ساز حرکت های بعدی انقلاب بود، چرا که فاصله رحلت ایشان با قیام ۱۹ دی زمان زیادی نبود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha