یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد

حوزه/ اثبات پیامبر نیازمند به برهان و دلیل است، همان طورکه جضرت موسی(ع) معجزه ارائه کرد و عصا تبدیل به اژدها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد پیش از ظهر در مراسم عزاداری دهه آخر صفر که باحضور آیت الله العظمی وحید خراسانی و اقشار مختلف مردم دربیت معظم  له برگزار شد، با بیان این که چگونه می توان  یقین کرد دین پیامبرخاتم(س) در میان سایر ادیان الهی حق و برتر است، گفت: اثبات پیامبر نیازمند به برهان و دلیل است، همان طورکه جضرت موسی(ع) معجزه  ارائه کرد و عصا تبدیل به اژدها شد.

سخنران این مراسم با بیان این که مسئله معجزه تنها در مورد جضرت موسی نیست و در مورد سایر انبیاءالهی مانند حضرت عیسی(ع) بوده، اظهار داشت: یک دلیل اثبات انبیاء الهی معجزه است، دلایل دیگر مانند زنده کردن مرده، علم بی نهایت، معصوم بودن است، این مسئله مورد قبول است، ولی نکته مهم این است این قبیل معجزات درشرایط فعلی نیست و اگر مسلمانان به دین پیامبر(ص) ایمان آورده اند چون قرآن بیان کرده است؛ بنابراین این قبیل سؤالات و شبهات مطرح است.

وی با بیان این که بین پیامبر اسلام و سایر انبیاء الهی در معجزه فرق است وآن فرق در باقی بودن معجزه است، گفت: براساس روایات؛ قرآن، معجزه باقی است و این غیر معجزات سایر انبیاء الهی است که دارای این چنین خصوصیاتی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در معنای باقیه بودن معجزه گفت: خدای متعال به پیغمبر فرمود« اگر می توانید کلمه ای مانند قرآن بیاورید»؛ ولی تا کنون نتوانسته اند کلمه ای مانند قرآن بیاورند.

سخنران این مراسم با بیان این که چون دشمن ازآوردن کلمه ای مانند قرآن در ناتوانی قرارگرفته اقدام به حرکات سخیفی مانند آتش زدن قرآن و توهین کردن به بزرگ معجزه پیامبر اسلام کرده اند، اظهار داشت: وقتی این چنین معجزه ای دراختیار داریم چرا از آن بهره نبره ایم و غافل باشیم.

وی در اهمیت توجه به قرآن ابراز داشت: درباب اهمیت قرآن همین نکته بس اگر انسان آیات را بشنود ثوابش رامی برد و قطعا اگر این چنین آدمی آیات را بخواند به ثواب بالاتری خواهید رسید.

استاد حوزه بابیان این که مسلمانان منکر سایر ادیان نیستند و سایر ادیان الهی را قبول دارند گفت: نکته مهم این است که دین پیامبر خاتم(ص) تکمیل و کامل کننده و دین برتر است.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha