جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برگزاري نشست مشاوره اي همسران طلاب مدرسه علميه خواهران الزهرا(س) ساري

حوزه/ با توجه به این که مرد مدیر مجموعه خانواده و زن مدیر خانه است، لذا یک مرد باید از همه امور مربوط به خانواده و اتفاقاتی که ممکن است در این زمینه مشکل ایجاد کند مطلع باشد تا در مواقع حساس و ضروری عکس العمل درست و مناسبی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه»، در مازندران، آقای عطاریه، استاد جامعه المصطفی(ص) در نشست همسران طلاب، در مدرسه علمیه خواهران الزهراء(سلام الله علیها) ساری، بیان کرد: برای اینکه فرزندان به مادر در خانه احترام بگذارند باید جایگاه آنان در منزل حفظ شده و هرگز تضعیف نشود، چرا که زن آرامش بخش منزل است؛ لذا با حفظ جایگاه و کرامت زنان، می توان آرامش را در خانواده برقرار کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به برخی از وظایف مردان گفت: مردان باید نسبت به خانواده خود، اطلاعات جامع داشته باشند تا فضای رفاقتی در منزل حاکم شود . با توجه به این که مرد مدیر مجموعه خانواده و زن مدیر خانه است، لذا یک مرد باید  از همه امور مربوط به خانواده و اتفاقاتی که ممکن است در این زمینه مشکل ایجاد کند مطلع باشد تا در مواقع حساس و ضروری عکس العمل درست و مناسبی انجام دهد.

عطاریه در ادامه با اشاره به علل اصلی طلاق تصریح کرد: با شناخت عوامل طلاق می توان از بروز آن در خانواده جلوگیری کرد و در حال حاضر اختلال شخصیتی و فضای مجازی دو عامل اصلی طلاق ها می باشد؛ که یکی از نشانه های اختلال شخصیتی، شخصیت منفی است که دلدادگی بیش از حد و مطالبه گرانه داشته، زود انس گرفته و زود هم از دست می دهد.

وی در توصیه به زوجین یادآور شد: هفته ای یک بار باهم بیرون رفتن، نشاط داشتن در زندگی، احترام متقابل زن و شوهر به هم، حفظ جایگاه زن و مرد در منزل از جمله نکاتی است که همسران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

استاد جامعه المصطفی(ص) در پایان خاطرنشان کرد: تمیز بودن منزل، تعریف کردن از مردها، حفظ اقتدار مرد، مخالفت نکردن با خواسته های مردان در زمان عصبانیت آن ها و عاشقانه و صادقانه بودن برای همسران از جمله نکاتی است که در بهبود روابط زوجین تاثیر زیادی دارد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha