یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در هیچ جای جهان چنین اجتماع با عظمتی دیده نشده است، تصریح کرد: این نشان دهنده پویا و جاودانه بودن فرهنگ عاشورا در قلوب ملت های آزادی خواه جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی مرکز استان به پیاده روی با عظمت اربعین حسینی اشاره کرد و آن را نماد عزت و اقتدار امت اسلامی دانست.

وی با بیان این که هر ساله شاهد حضور پرشور و گسترده مردم در این اجتماع عظیم جهانی هستیم، افزود: این حضور ارزشمند جایگاه دین و اسلام ناب را در جهان بیش از هر زمان دیگری تقویت کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان دین و اسلام از چنین حضور گسترده ای متحیر مانده است، خاطرنشان کرد: رسانه های غربی و بلندگوهای تبلیغاتی دشمنان اسلام در برابر این عظمت عاشقان حسینی زبان به دهان گرفته اند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که در هیچ جای جهان چنین اجتماع با عظمتی دیده نشده است، تصریح کرد: این نشان دهنده پویا و جاودانه بودن فرهنگ عاشورا در قلوب ملت های آزادی خواه جهان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این اجتماع عظیم تنها مربوط به شیعیان نیست و از اقوام و مذاهب مختلفی در این راهپیمایی میلیونی حضور دارند، خاطرنشان کرد: این حضور همه جانبه مردم نشان دهنده این است که امام حسین(ع) در قلوب همه ملت های آزادی خواه جهان جای دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز همه ما باید به خود ببالیم که شیعه علی(ع) هستیم، تصریح کرد: در میان همه توطئه ها و نقشه های بدخواهان دین و اسلام ناب، اجتماع عظیم اربعین حسینی بار دیگر عظمت اسلام ناب را به رخ جهانیان کشیده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی به نقشه های بسیاری متوسل شدند، خاطرنشان کرد: اما همه دشمنان در برابر قدرت الهی شکست خوردند و پیروزی نهایی از آن امت اسلامی خواهد بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان های عاشق امام حسین(ع) از تهدید های دشمنان هیچ هراسی ندارند، تصریح کرد: در سال های گذشته که گروه های تروریستی به صورت آشکار زوار حسینی را تهدید می کردند، عاشقان امام حسین(ع) بدون توجه به تهدیدات دشمن با پای پیاده به سوی کربلای معلی رهسپار می شدند.

وی با اشاره به این که خوشبختانه اربعین امسال با آزادی مناطق تحت اشغال تروریست های تکفیری همراه بوده است، خاطرنشان کرد: با خون پاک شهدای مدافع حرم و دعای مؤمنان امروز کشورهای عراق و سوریه از لوس وجود تروریست های جنایت کار مورد حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود پاک شده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امت اسلامی در پیاده روی اربعین حسینی بار دیگر وحدت و همبستگی خود را به جهانیان نشان می دهند، گفت: امروز فرهنگ عاشورا به نماد وحدت امت اسلامی تبدیل شده و همین موجب ناراحتی و عصبانیت دشمنان اسلام ناب شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، پیاده روی عظیم اربعین حسینی را نماد واقعی بصیرت توام با شور و شعور همه شیعیان، مسلمانان و دلدادگان به اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش دانست و افزود: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده روی اربعین نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ است.

وی، اشتیاق دلباختگان به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین شهادت آن بزرگوار را نمادی از عزت و اقتدار امت اسلامی دانست و گفت: این حضور بیانگر اشتیاق مشتاقان حضرت سیدالشهدا(ع) و بیعتی دوباره برای ادامه راه آن حضرت خواهد بود و محبت شیعیان جهان در راهپیمایی روز اربعین حسینی تجلی می یابد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی نشانه ‏ای از شکوه عشق و برگ همیشه سبزی بر درخت همواره سرخ شهادت است، بیان داشت: این حضور حماسی به دنیا نشان می دهد که فرهنگ عاشورا همچنان در جهان زنده و پویا است و هیچ گاه کمرنگ نخواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha